منتخبان 20 مقاله برتر ارسالی به اجلاس سراسری نماز تجليل شدند
کد خبر: 2585002
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

منتخبان 20 مقاله برتر ارسالی به اجلاس سراسری نماز تجليل شدند

گروه انديشه: صاحبان مقالات برتر ارسالی به بيست و دومين اجلاس سراسری نماز امروز چهارشنبه، 14 شهريورماه در دومين روز از برگزاری اين اجلاس با حضور جمعی از مقامات و شخصيت‌ها در دانشگاه لرستان تجليل شدند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، در اين مراسم كه با حضور حبيب‌الله دهمرده، استاندار لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادی، نماينده ولی‌فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، رييس كميسيون اقتصادی مجلس و رئيس كميته امداد امام خمينی(ره) از صاحبان 20 مقاله برتر ارسالی به بيست و دومين اجلاس سراسری نماز تقدير شد.
براساس اين گزارش در موضوع «نماز و سبك زندگی» محمود فتح آبادی با مقاله رسالت رسانه‌های گروهی در ترويج فرهنگ نماز از استان فارس، مهسا بيرانوند با مقاله هوش فرهنگی و نقش آن در گرايش به نماز از لرستان و اعظم رحمت‌آبادی با مقاله فرهنگ سازی اقامه نماز در سيره پيامبر(ص) از خراسان رضوی و محمدحسين رجائيان با مقاله عوامل درون مدرسه¬ای بر ميزان حضور دانش‌آموزان متوسطه اصفهان در نماز جماعت از اصفهان به ترتيب به عنوان آثار برتر تجليل شد.
همچنين در محور «نماز و سلامت اقتصادی»، از علی نظری با مقاله حوزه‌های معنايی صلاة در قرآن كريم با تأكيد بر مفاهيم اقتصادی از خرم‌آباد، اسماعيل خارستانی با مقاله نماز و كسب روزی حلال از منظر آيات و روايات از تهران، فاطمه سيفی با مقاله شاخص‌های زندگی مطلوب اسلامی و اقتصاد سالم در آيات و روايات از تهران به ترتيب به‌عنوان مقالات برتر تقدير شد.
برهمين اساس، حسين علی فاتحی با مقاله نقش نماز در ارتقای انگيزه برای كار مفيد از كهگيلويه و بوير احمد و معصومه وحيدی با مقاله تأثير نماز بر وجدان كاری از فارس مورد تقدير قرار گرفتند.
در محور «سبك زندگی و اقتصاد سالم» نيز از مهرانگيز خاكسار با مقاله نماز و آرامش در نوجوانان از چهارمحال و بختياری، حسين بافكار با مقاله بررسی نقش و آثار نماز در سبك زندگی فردی و اجتماعی از قم، صديقه نظرعباسی با مقاله نماز و شكل گيری سبك زندگی اسلامی از گلستان، علی مير با مقاله نقش نماز بر مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی از لرستان، محمد عبدالحسين زاده با مقاله واكاوی پيامدها و آثار اقامه نماز در ايجاد و گسترش سبك زندگی اسلامی از يزد و فاطمه سهرابی با مقاله رابطه سبك زندگی اسلامی با شادكامی و رضايت از زندگی از كردستان به ترتيب به عنوان آثار برتر اين بخش تقدير شد.
براساس اعلام هيات داوران در محور ˈنماز و كاهش آسيب های اقتصادیˈ نيز از مرتضی حبيبی سی سرا با مقاله بازخوانی راهكارهای مبتنی بر نماز در فروكاهی مسأله تجمل گرايی از قم، سيد علی سيدی با مقاله بررسی آفات نپرداختن زكات و تأثير آن در جامعه از ديدگاه قرآن و سنت از قم، كريم كوخايی زاده با مقاله بررسی نقش نماز در پيشگيری از جرائم و انحرافات اجتماعی از ايلام، مسعود سعادت مهر با مقاله نقش باورهای دينی در كاهش جرائم اقتصادی در استان لرستان از خرم آباد به ترتيب تقدير شد.
در موضوع آزاد نيز از رامين محرمی با مقاله نماز و مفاهيم رمزی آن در مثنوی معنوی از اردبيل به عنوان اثر برتر تجليل شد.
بيست و دومين اجلاس سراسری نماز با موضوع ˈنماز به سبك اسلامی با رويكرد اقتصاد اسلامˈ از روز گذشته در استان لرستان آغاز شده است.
در مجموع بيش از يك هزار و 600 مقاله با موضوعات مختلف به دبيرخانه اجلاس ارسال شد كه از اين تعداد 20 مقاله به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
captcha