برگزاری نشست‌های تخصصی مقالات برگزيده اجلاس سراسری نماز در لرستان
کد خبر: 2585007
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

برگزاری نشست‌های تخصصی مقالات برگزيده اجلاس سراسری نماز در لرستان

گروه انديشه: دبير ستاد اقامه نماز لرستان از برگزاری نشست‌های تخصصی مقالات برگزيده بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، حجت‌الاسلام عابدين درويش‌پور، دبير ستاد اقامه نماز استان لرستان در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست‌های تخصصی مقالات برگزيده بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در استان خبر داد و افزود: به همين منظور 20 مقله برتر از تعداد مقالات رسيده به دبيرخانه اين اجلاس در نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اين‌كه پس از بررسی و ارائه مقالات برگزيده روز پنج‌شنبه، 14 شهريورماه همزمان با دومين روز از برگزاری اجلاس سراسری نماز سه مقاله برتر ارائه و از آنان تجليل شد، اضافه كرد: هيئت داوران بيست و دومين اجلاس سراسری نماز از مجموع يك هزار و 586 مقاله ارسالی 20 اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی كرد.
درويش‌پور موضوع مقالات ارسالی در حوزه نماز و سبك زندگی را رسالت رسانه‌های گروهی در ترويج فرهنگ نماز، هوش فرهنگی و نقش آن در گرايش به نماز، فرهنگ سازی اقامه نماز در سيره پيامبر(ص)، عوامل درون مدرسه ¬ای بر ميزان حضور دانش آموزان متوسطه عنوان كرد.
وی همچنين مقالات برگزيده در محور نماز و سلامت اقتصادی را صلاة در قرآن كريم با تاكيد بر مفاهيم اقتصادی، نماز و كسب روزی حلال از منظر آيات و روايات و شاخص‌های زندگی مطلوب اسلامی و اقتصاد سالم در آيات و روايات، مقاله نقش نماز در ارتقای انگيزه برای كار مفيد و تاثير نماز بر وجدان كاری بيان كرد.
دبير ستاد اقامه نماز لرستان تصريح كرد: در محور سبك زندگی و اقتصاد سالم نيز نماز و آرامش در نوجوانان، بررسی نقش و آثار نماز در سبك زندگی فردی و اجتماعی، نماز و شكل گيری سبك زندگی اسلامی، نقش نماز بر مولفه‌های فرهنگ سازمانی، واكاوی پيامدها و آثار اقامه نماز در ايجاد و گسترش سبك زندگی اسلامی و رابطه سبك زندگی اسلامی با شادكامی و رضايت از زندگی از جمله مقالات برگزيده است.
وی اضافه كرد: براساس اعلام هيات داوران در محور نماز و كاهش آسيب های اقتصادی نيز مقاله بازخوانی راهكارهای مبتنی بر نماز در فروكاهی مساله تجمل گرايی، بررسی آفات نپرداختن زكات و تاثير آن در جامعه از ديدگاه قرآن و سنت، مقاله بررسی نقش نماز در پيشگيری از جرائم و انحرافات اجتماعی، نقش باورهای دينی در كاهش جرائم اقتصادی در لرستان از ديگر مقالات برتر است.
captcha