ظرفيت جهاد دانشگاهی در اشاعه نماز در دانشگاه‎ها بالاست
کد خبر: 2587330
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

ظرفيت جهاد دانشگاهی در اشاعه نماز در دانشگاه‎ها بالاست

گروه اجتماعی: قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به ظرفيت جهاد دانشگاهی در اشاعه نماز در دانشگاه‎ها، گفت: اين نهاد می‎تواند با تحقيق كردن در خصوص آثار نماز از نظر روانی، اجتماعی، پزشكی و... و تبديل كردن آنها به يك‎سری فرآورده‎های علمی، فكری و راهكاری به اشاعه و ترويج نماز اهتمام ورزد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از ستاد اقامه نماز، حجت‎الاسلام والمسلمين مجتبی كلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز با تأكيد بر اينكه نماز به خصوص تئوری پردازی‌‎هايی كه می‎بايست در اين زمينه صورت گيرد، يك موضوع علمی و تحقيقاتی است، بيان كرد: طبيعتاً فضای مناسبت تئوری‎پردازی در بحث نماز، دانشگاه‎ها بوده و برگزاری اجلاس‎های نماز با همكاری دانشگاه و دانشگاهيان در همين راستا صورت گرفته است.
اين مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اينكه شائبه‎هايی در خصوص عدم اقامه شايسته نماز در دانشگاه‎ها وجود دارد، گفت: اگر مقصود ما ايده‎آل باشد تا رسيدن به آنها فاصله زياد بوده و از طرفی اگر گفته شود دانشگاه‎ها نسبت به اين مسئله كوتاهی كردند، صحيح نيست.
كلباسی ادامه داد: عمده دانشگاه‎های كشور نمازخانه و امام جماعت دارند و در زمينه‎های مربوط به نماز و تبليغات دينی زمينه‎های مناسبی را فراهم كرده‎اند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز تأكيد كرد: هيچ‌كس مدعی انجام فعاليت‎های در خور و شايسته نسبت به امر نماز در دانشگاه‎ها نيست.
وی با اشاره به ظرفيت جهاد دانشگاهی در اشاعه نماز در دانشگاه‎ها، گفت: اين نهاد می‎تواند با تحقيق كردن در خصوص آثار نماز از نظر روانی، اجتماعی، پزشكی و... و تبديل كردن آنها به يك‎سری فرآورده‎های علمی، فكری و راهكاری به اشاعه و ترويج نماز اهتمام ورزد.
كلباسی متذكر شد: جهاد دانشگاهی می‎بايست در برنامه‎های خود فازی در رابطه با نماز باز كند چرا كه نماز يك پديده و رفتار اجتماعی است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز با بيان اين‌كه «نماز بسيار گسترده بوده و اقامه آن تبعاتی به دنبال دارد» تصريح كرد: شناسايی، معرفی آثار و تبعات برپايی نماز و پژوهش‎ در خصوص اين فضيلت، كار جهاد دانشگاهی و امثال اين نهاد است.
اين مقام مسئول نهادينه كردن فرهنگ نماز در جامعه را مهم دانست و اظهار كرد: مسئولان و والدين می‎بايست ابتدا خود نماز را شناخته و بعد فرزندان و جوانان را به برپايی نماز تشويق كنند.
كلباسی با تأكيد بر نقش دستگاه‎های تبليغاتی در ترويج نماز، گفت: دستگاه‎های تبليغاتی می‎بايست در برابر هجوم عظيم فرهنگ بيگانه به كشورمان، فرهنگ خودی را از اين تعارض‎ها نجات دهند.
وی افزود: ستاد اقامه نماز و ساير تشكل‎های مرتبط با حساس‎سازی، توجه دادن و بيدارسازی نسبت به نجات فرهنگ خودی اهتمام ورزند چرا كه اين كار بسيار بزرگ و دشمنان نيز قوی هستند.
captcha