جامعه ايران، تشيع خود را مديون حضور امام رضا(ع) است
کد خبر: 2591169
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴

جامعه ايران، تشيع خود را مديون حضور امام رضا(ع) است

گروه سياسي: مسئول دفتر رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه هرچه داريم به بركت وجود امام هشتم(ع) است، ابراز كرد: جامعه شيعه ايران، تشيع خود را مديون حضور امام رضا(ع) در ايران و خراسان است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مصطفی ميرلوحی، مسئول دفتر رئيس مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز، 26 شهريورماه در مراسم روز ميلاد هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت كه در رواق امام خمينی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به فضيلت‌های زيارت امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: فضيلت‌هايی كه در زيارت‌نامه امام رئوف حضرت رضا(ع) آمده است، در هيچ زيارت‌نامه ديگری كه متعلق به اهل بيت(ع) باشد، به چشم نمي‌خورد.
حجت‌الاسلام ميرلوحی با بيان اينكه هرچه داريم به بركت وجود امام هشتم(ع) است، ابراز كرد: جامعه شيعه ايران، تشيع خود را مديون حضور امام رضا(ع) در ايران و خراسان است.
مسئول دفتر رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور امام رضا(ع) در مسجد مرو، گفت: خوشبختانه آثار چند روز سكونت امام رضا(ع) در اين مسجد كه هم اكنون در كشور عربستان قرار دارد، مشاهده می‌شود.
وی با بيان اينكه امام رضا(ع) تنها امامی بودند كه به منطقه شرق اسلامی سفر كردند، عنوان كرد: حضور امامان ما بيشتر در دو منطقه حجاز و عراق مشاهده می‌شود و حضرت رضا(ع) تنها امامی بودند كه به مدت دو سال در خراسان زندگی كردند.
حجت‌الاسلام ميرلوحی تصريح كرد: سفر امام رضا(ع) به خراسان هر چند يك سفر اجباری و به نوعی تبعيد برای ايشان به شمار می‌رفت اما آثار و بركات بی‌شماری را برای مردمان اين سرزمين به همراه داشت از همين رو مي‌توان گفت اين سفر قابل مقايسه با ديگر اتفاقات مهم جهان اسلام نيست.
وی با بيان اينكه سفر امام هشتم(ع) به خراسان سفری سخت برای ايشان بود، گفت: در حالی كه سعی شده بود امام رضا(ع) را از مكان‌های كم جمعيت عبور بدهند، اما ايشان از هر فرصتی استفاده كرده و به سخنرانی می‌پرداختند. در واقع امام رضا(ع) از تهديدات دشمنان استفاده و از آنها به عنوان يك فرصت بهره گرفتند.
حجت‌الاسلام ميرلوحی با اشاره به حضور امام رضا(ع) در مرو، گفت: سخنان و رواياتی كه امام رضا(ع) در مرو فرمودند بی‌نظير بوده و حضرت در هيچ مكان ديگری آن‌گونه به سخنرانی نپرداخته‌اند.
مسئول دفتر رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه در زمان توقف حضرت در شهر نيشابور نيز بيش از 24 هزار كاتب حديث سلسله الذهب را نوشته و ثبت كرده‌اند، عنوان كرد: امام رضا(ع) جايگاه رفيع امامت را به مردم نشان دادند؛‌ مردم تصور می‌كردند مسئله امامت يك مسئله زمينی است، در حالی كه يك مسئله آسمانی بوده و همان گونه كه نبوت يك امر الهی است، امام را نيز خداوند بايد منصوب كند.
حجت‌الاسلام ميرلوحی با بيان اينكه امام رضا(ع) اسلام شيعی را در شرق ترويج دادند، گفت: امام رضا(ع) با هجرت خود به ايران و خراسان، معارف اسلام و اسلام شيعی را در شرق ترويج دادند.
captcha