برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسيج دانشجويی استان يزد در مهرماه
کد خبر: 2591529
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسيج دانشجويی استان يزد در مهرماه

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول مركز قرآن و عترت بسيج دانشجويی استان يزد از آغاز ثبت نام مسابقات قرآن از ابتدای هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: اين مسابقات در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

محمدعلی كريمی، مسئول مركز قرآن و عترت بسيج دانشجويی استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با اشاره به آغاز ثبت نام برای حضور در مسابقات قرآن بسيج دانشجويی اين استان در مرحله دانشگاهی گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ثبت نام برای حضور در اين مسابقات آغاز می‌شود.
وی در ادامه افزود: اين مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، استانی و كشوری برگزار می‌شود، اقدامات لازم برای برگزاری مرحله دانشگاهی كه نيمه‌های مهرماه برگزار می‌شود، صورت گرفته است و اميدواريم پس از پايان ثبت نام بتوانيم تا نيمه‌های مهرماه سال جاری مسابقات مربوط به اين مرحله را برگزار كنيم.
مسئول مركز قرآن و عترت بسيج دانشجويی استان يزد تصريح كرد: اين مسابقات در دو بخش قرآن و عترت(ع) برگزار می‌شود، در بخش قرآن متسابقان در رشته‌هايی هم‌چون، حفظ يك جزء، حفظ دو جزء، حفظ پنج جزء و حفظ 10 جزء قرآن كريم، مفاهيم كلام وحی با محوريت سوره مباركه «زمر» و قرائت ترتيل و تحقيق در دو بخش بانوان و آقايان برگزار می‌شود.
مسئول مركز قرآن و عترت بسيج دانشجويی استان يزد در ادامه با اشاره به اينكه در بخش مداحی شاهد رشته‌های متفاوت برای بانوان و اقايان خواهيم بود، اظهار كرد: در بخش آقايان رشته‌هايی هم‌چون، دعاخوانی، تواشيح و مديحه‌سرايی و در بخش بانوان نيز دكلمه‌خوانی در نظر گرفته شده است.
كريمی با تأكيد بر اينكه محوريت اين دوره از مسابقات حضرت امام حسن عسكری(ع) خواهد بود، خاطرنشان كرد: در برخی رشته‌ها كه منبع برای آنها معرفی شده است، منابع در مورد سيره امام حسن عسكری(ع) خواهد بود.
وی در پايان گفت: مرحله نهايی اين مسابقات نيز با حضور برگزيدگان مراحل مقدماتی سراسر كشور در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.
captcha