قدرت بازدارندگی امروز كشور را مديون حماسه‌سازی ملت در دفاع مقدس هستيم
کد خبر: 2594616
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

قدرت بازدارندگی امروز كشور را مديون حماسه‌سازی ملت در دفاع مقدس هستيم

گروه جهاد و حماسه: فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران قدرت بازدارندگی امروز كشور را مديون حماسه‌سازی ملت در دفاع مقدس دانست و بر لزوم شناخت دقيق ابعاد 8 سال جنگ تحميلی و استفاده از آن برای آينده‌سازی تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دريادار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران در نشست رسانه‌ای رونمايی از مستند «دريای جوشان» كه امروز، 2مهرماه در مجتمع فرهنگی و رسانه‌ای اوج برگزار شد، با تبريك فرا رسيدن دفاع مقدس، به تشريح ابعادی از توانمندی نيروی دريايی پرداخت.
وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس يادآور رشادت‌ها و حماسه‌سازی ملتی است كه ثابت كرد ما می‌توانيم و با دست خالی در مقابل جهان استكبار ايستاد و آرامشی كه امروز در كشور حاكم است، مديون همين رشادت‌ها است.
دريادار فدوی با تاكيد بر هنر و رسانه به عنوان ابزاری مناسب برای معرفی اين رشادت‌ها به نسل امروز، تصريح كرد: برای معرفی دفاع مقدس تاكنون از ابزارها و توانمندی روز استفاده نشده است و نتوانستيم آنچه را كه در 8 سال دفاع رخ داده است به خوبی به تصوير بكشيم.
وی خاطرنشان كرد: نسل امروز ما با دفاع مقدس غريبه است و خيلی از چيزهايی كه بايد از آن دوران بداند، نمی‌داند و بالعكس خيلی از چيزهايی كه با فرهنگ و دين ما بيگانه است به خوبی آشنايی دارد و اين نشئت گرفته از كم‌كاری در اين عرصه است.
فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران در ادامه با تاكيد بر لزوم شناخت كافی از تاريخ و گذشته توسط هر انسان، اظهار كرد: برای اينكه بتوانيم آينده را ترسيم كنيم، بايد گذشته خويش را به خوبی بشناسيم و دفاع مقدس كه برگ زرينی از تاريخ اين ملت است، بايد به خوبی شناخته شده و از آن برای آينده‌سازی بهره برد.
وی ادامه داد: شهدا به ما نيازی ندارند چراكه خود در اوج هستند و ما هستيم كه به آنان نياز داريم و بايد آنان را به خوبی بشناسيم و عملكرد آنان را دريابيم.
دريادار فدوی در ادامه سخنان خود با اشاره به توان دفاعی بسيار بالای جمهوری اسلامی ايران و قدرت بازدارندگی آن در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ايران بر مدار حق حركت كرده و در اين راه با توكل و اعتقاد به عنايت الهی و تكيه بر توان داخلی قدم برداشته و در مقابل باطل ايستادگی می‌كند.
وی ادامه داد: يكی از جلوه‌های بازدارندگی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ايران، قدرت نيروی دريايی سپاه به ويژه در منطقه فوق حساس خليج فارس است كه باعث شده تا دشمنان فكر حمله به ايران را در ذهن خود نگنجانند.
فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران به توصيف و تشريح ابعاد دفاعی نيروی دريايی سپاه پرداخت و گفت: قدرت بازدارندگی امروز ايران را مديون جانفشانی‌های شهدا و جانبازان در دفاع مقدس و ايستادگی در مقابل دشمن متجاوز و اعتقاد به نصرت الهی هستيم.
لازم به ذكر است در ابتدای نشست خبری امروز، احسان محمدحسنی، مدير موسسه هنری رسانه‌ای اوج با اشاره به توليد آثار متنوع هنری در موسسه اوج گفت: سازمان هنری رسانه‌ای اوج پس از دو سال تلاش 600 اثر مستند رسانه‌ای توليد كرده است كه آماده پخش هستند. موسسه اوج فيلم‌های داستانی و سريال نيز در دست ساخت دارد. گروه‌های پويانمايی، گرافيك موسسه اوج به صورت شبانه‌روزی در حال توليد آثار هستند.
وی افزود: «آبهای جوشان» ظرف يك سال و نيم در 10 كشور توليد شده است، در اين فيلم كارشناسان امنيتی و سياسی برجسته دنيا صحبت می‌كنند و به توان نيروی دريايی ايران اعتراف می‌كنند. لبنان، آمريكا، انگليس، مصر، تركيه، امارات و ايران از جمله‌ كشورهايی هستند كه «آبهای جوشان» در آن توليد شده است. اين مستند در سه قسمت 50 دقيقه‌ای آماده نمايش از شبكه‌های داخلی و خارجی است.
captcha