عملكرد رسانه‌های تصويری در نمايش قدرت بازدارندگی كشور راضی‌كننده نيست
کد خبر: 2595010
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

عملكرد رسانه‌های تصويری در نمايش قدرت بازدارندگی كشور راضی‌كننده نيست

گروه سياسی: دريادار فدوی در مراسم رونمايی از مستند توانمندی‌های نيروی دريايی سپاه گفت: عملكرد رسانه‌های تصويری در حوزه سينما، تلويزيون، فيلم و مستند‌سازی در نمايش اقتدار و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ايران راضی‌كننده نيست.

به گزارش خبرگزاری بين‌‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از سپاه‌‌نيوز، دريادار پاسدار علی فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آيين رونمايی از مستند «آبهای جوشان» كه به بررسی توانمندی‌های نيروی دريايی سپاه از نگاه كارشناسان و صاحبنظران نظامی بيرونی می‌پردازد با گرامی‌داشت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس بر ضرورت شناساندن حماسه‌‌های رزمندگان به نسل جوان تأكيد كرد و گفت: تاكنون ظرفيت‌های مختلف رسانه‌ای و هنری نتوانسته آنگونه كه در خور و شايسته است حماسه رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس را به نسل جوان ما بشناساند.
دريادار فدوی اظهار داشت: ما در شرايط عادی به‌سر نمی‌بريم و انقلابی را بر پايه حق به پيروزی رسانده‌ايم كه همواره از ابتدا با روند باطل در تقابل قرار داشته است.
وی افزود: توانمندی انقلاب اسلامی توان رو به رشدی است كه هيچ‌گاه تعطيلی نداشته و اولين اثر آن توان بازدارندگی است؛ دشمنان ما اذعان دارند كه ايران به توان بازدارندگی دست يافته كه اثر هر حركت و اقدامی عليه انقلاب اسلامی را طی سال‌های طولانی آنان گرفته است.
فرمانده نيروی دريايی سپاه تصريح كرد: در اين سال‌هايی كه از جنگ می‌گذرد اگر دشمنان ما حتی جرئت نگاه چپ به ما را نداشته‌اند به اين خاطر است كه اطمينان دارند كه نمی‌توانند و اگر دست به اقدامی بزنند ضررهايش به مراتب از منافعش برايشان بيشتر است.
وی خاطرنشان كرد: امروز جمهوری اسلامی توان و قدرتی را به‌وجود آورده كه هر روز به آن افزوده می‌شود، دشمنان نيز از اين قدرت مطلعند و در تصميم‌گيری‌های آنان تأثير مستقيم دارد.
دريادار فدوی خليج فارس را نقطه‌ای متفاوت با ساير نقاط دنيا دانست و گفت: آمريكايی‌ها از خليج فارس به‌عنوان منطقه‌ای كه منافع حياتی امنيت ملی آمريكا در آن قرار دارد نام می‌برند كه امروز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران معادلات را در اين منطقه استراتژيك تغيير داده است.
وی با اشاره به توانمندی‌های سپاه و ميزان شناخت دشمن از اين توانمندی‌ها گفت: شناخت آمريكايی‌ها از ميزان توانمندی‌ها بسيار كمتر از مقداری است كه از آن بی اطلاعند.
فرمانده نيروی دريايی سپاه در خصوص اهميت منطقه خليج فارس گفت: آمريكايی‌ها امروز در موضع انفعال و تمكين از دستورات سپاه در منطقه خليج فارس قرار دارند.
وی فاكتورهای توانمندی نيروی دريايی سپاه را بر پنج حوزه تقسيم و اظهار كرد: توان شناوری متناسب با تهديدات، جغرافيا و شرايط ، برخورداری از موشك‌های ساحل به دريا با پوشش صد در صدی آب‌های سرزمينی و بلكه آن طرف تر، توانمندی‌های هوا دريا با استفاده انحصاری از قايق‌های پرنده، توانمندی‌های پهپادی در موضوعات اشراف اطلاعاتی و عملياتی و حضور نيروهای تكاور مجرب و آموزش ديده از فاكتورهای مهم توانمندی ما در نيروی دريايی سپاه است.
دريادار فدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينكه عليرغم توان بازدارندگی بالايی كه جمهوری اسلامی ايران و نيروهای مسلح از آن برخوردارند آيا عملكرد رسانه های تصويری در حوزه‌های سينما، تلويزيون، فيلم و مستند در نمايش اين اقتدار راضی كننده است گفت: به صراحت می گويم خير.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پيرامون سفر رييس جمهور به نيويورك و حضور وی در مجمع عمومی سازمان ملل و گمانه زنی‌های احتمالی گفت: آقای روحانی به‌‌عنوان رئيس‌جمهور كشورمان از توانمندی انقلاب و نيروهای آن به‌خوبی اطلاع دارد؛ ايشان سال‌های طولانی مسئوليت‌های مختلفی در موضوعات مختلف به ويژه درحوزه‌های نظامی و امنيتی بر عهده داشته‌اند و همانطور كه خودشان نيز اعلام كرده‌اند منافع حياتی جمهوری اسلامی ايران چيزی نيست كه كوتاهی يا كمی و كسری در راه آن گذاشته شود.
دريادار فدوی اظهار داشت: آقای روحانی بسيار مقتدر وبا پشتوانه قوی در اين سفر حضور دارند و انشالله به نتايج مطلوبی نيز دست خواهند يافت.
captcha