نماز نشانه وفاداری عبد به معبود است
کد خبر: 2596916
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۴

نماز نشانه وفاداری عبد به معبود است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: نماز ستون خيمه دين و نشانه وفاداری عبد به معبود است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علی جلائيان، سخنران حرم مطهر رضوی عصر يكشنبه، هفتم مهرماه در سلسله نشست‌های دين، نشاط، زندگی كه با موضوع «چگونگی تعميق نماز در خانواده» در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بيان جايگاه و اهميت نماز در دين مبين اسلام پرداخت و عنوان كرد: جامعه اسلامی و فرد مسلمان با نماز شناخته می‌‌‌‌‌شود، در جامعه و خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌ای كه نماز راه نيافته، گويا اسلام وارد نشده است.
وی ادامه داد: طبق آيات قرآن، متقين كسانی هستند كه به غيب معتقدند و نماز را برپا می‌دارند، غيب در واقع ذات مقدس پروردگار است و اعتقاد به غيب همان خداباوری است.
اين عضو هيئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، متذكر شد: ايمان به غيب در قرآن پيش از اقامه نماز آمده است. اين ترتيب معنا دارد؛ يعنی كسی كه ايمان به غيب ندارد، اهل نماز هم نيست. ايمان به غيب انجام عمل صالح را در ضمير انسان نهادينه می‌كند.
سخنران حرم مطهر رضوی با بيان اينكه اگر كسی به خداوند ايمان نداشت، انتظار اقامه نماز از او كاری عبث است، تصريح كرد: والدين وظيفه دارند كه بذر اعتقاد به غيب و خداباوری را در نهاد فرزندانشان پرورش دهند.
وی مادی‌گرايی و عدم اعتقاد به غيب را يك آفت اخلاقی بشر امروز دانست و ابراز كرد: تربيت روح انسان بايد از طفوليت آغاز شود و در اين رابطه والدين وظيفه اصلی و محوری را ايفا می‌كنند.
جلائيان در پايان با بيان اين مطلب كه «صبر و نماز دو عامل كمك‌كننده در پيمودن مسير رستگاری هستند» تأكيد كرد: دوری از فحشا و منكر از آثار نماز و ذكر خداوند است. نماز ياد خدا را در دل زنده و آدمی را از معصيت دور می‌كند.
captcha