پرواز مستقيم بين ايران ـ امريكا و تكذيبيه‌ای از احمدی‌نژاد
کد خبر: 2597439
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱

پرواز مستقيم بين ايران ـ امريكا و تكذيبيه‌ای از احمدی‌نژاد

گروه سياسی: تركان با اشاره به ديدار رئيس‌جمهور با ايرانيان مقيم نيويورك اظهار كرد: تسهيل رفت و آمد و ارتباط ايرانيان مقيم خارج به كشور يكی از محورهای سخنان رئيس‌جمهور در اين ديدار بود كه رئيس‌جمهور دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقيم بين ايران و آمريكا را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، مهمترين اخباری كه امروز، 8 مهرماه مصادف با روز گراميداشت مولانا بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سايت های خبری قرار گرفت به شرح ذيل است:
مهرداد لاهوتی، منتخب مردم لنگرود در مجلس از نامه تشكرآميز 200 نماينده مجلس به رئيس‌جمهور خبر داد و گفت: اين نامه در راستای تقدير از رئيس‌جمهور به دليل تبيين منظقی مواضع جمهوری اسلامی ايران در نيويورك بوده است. در اين نامه كوتاه، نمايندگان از اينكه رئيس‌جمهور هوشمندانه از حقوق ملت ايران در نيويورك از ايشان تشكر كردند. البته در اين نامه اشاره‌ای به مكالمه تلفنی روحانی با اوباما نشده است.
محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتماد ملی از احتمال برگزاری همايش اين حزب تا آخر مهرماه خبر داد و گفت: بعيد می‌دانم منتجب‌نيا به عنوان دبيركل در اين همايش معرفی شود و فعلاً نيز بحث انتخاب دبيركل در دستور كار اعتماد ملی نيست.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از تشكيل جلسه مشترك دولت و مجلس با حضور رئيس‌جمهور در آينده نزديك خبر داد. زمان دقيق اين جلسه هنوز مشخص نشده است.
دفتر رئيس‌جمهور سابق در اطلاعيه‌ای انتشار خبری در مورد مصاحبه وی با يكی از سايت‌های خبری درباره سفر روحانی به نيويورك را تكذيب كرد. در اين اطلاعيه آمده است: خبر منتشره در برخی سايت‌های خبری با عنوان واكنش احمدی‌نژاد در مورد سفر هيئت ايرانی به نيويورك كه در قالب مصاحبه خبرنگار يك سايت خبری با ايشان انتشار يافته از اساس كذب محض و عاری از واقعيت می‌باشد.
حسينعلی حاجی دليگانی، عضو هيئت رئيسه اصولگرايان مجلس شورای اسلامی با اعلام اين خبر كه شورای مركزی فراكسيون اصولگرايان صبح روز چهارشنبه تشكيل جلسه خواهد داد، گفت: قرار است اعضای شورای مركزی فراكسيون اصولگرايان، سفر رئيس‌جمهور به نيويورك را مورد بررسی قرار دهند.
اكبر تركان با اشاره به ديدار رئيس‌جمهور با ايرانيان مقيم نيويورك اظهار كرد: تسهيل رفت و آمد و ارتباط ايرانيان مقيم خارج به كشور يكی از محورهای سخنان رئيس‌جمهور در اين ديدار بود كه ايشان در راستای رفع مشكلات رفت و آمد هموطنان مقيم آمريكا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقيم بين ايران و آمريكا را صادر كرد.
دريادار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشكر علی حسين علی، فرمانده نيروی دريايی ارتش جمهوری عراق در تهران تفاهم‌نامه همكاری مشترك نظامی امضا كردند. اين تفاهم‌نامه در زمينه‌های علمی، پژوهشی، تبادل تجربيات، آموزش، فنی، تحقيقاتی و بومی‌سازی ادوات و تجهيزات و همچنين همكاری‌های دريايی در حوزه خليج فارس به تأييد سرلشكر علی حسين علی و دريادار پاسدار علی فدوی رسيد.
محمداسماعيل كوثری در جريان بازديد اعضای كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی از سايت فردو اظهار كرد: اين ديدار به دنبال برخی شايعات درباره فعاليت اين سايت مهم و در راستای وظايف نظارتی نمايندگان انجام شد. وی افزود: سانتريفيوژ‌های اين سايت به طور كامل نصب شده و غنی‌سازی اورانيوم20 درصد در حال انجام است.
رضا طلايی‌نيك، جانشين معاون نظارت مجلس شورای اسلامی از انتشار پنجمين گزارش نظارتی مجلس از عملكرد 3 ماهه پايانی دولت احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: اين گزارش شامل عملكرد كميسيون اصل نود و موارد ارجاعی هيئت رئيسه و مجلس برای پيگيری‌های نظارتی است.
مراسم تشييع شيخ مصطفی رهنما از مبارزان فلسطينی صبح امروز برگزار شد. شيخ مصطفی رهنما يكی از فعالان دفاع از حقوق فلسطين و بيت‌المقدس بود كه دو شب گذشته در سن 87 سالگی و به علت كهولت سن درگذشت. اين مبارز فلسطينی صبح امروز از ميدان وحدت اسلامی تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشييع و به خاك سپرده شد.
مراسم ختم شيخ مصطفی رهنما روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت 14:30 در مسجد الجواد واقع در ميدان هفت‌تير برگزار می‌شود.
مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع انفجارهای تروريستی در شهر اربيل عراق كه منجر به كشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه در اين شهر شد را به شدت محكوم كرد. افخم اينگونه اقدامات را ضد انسانی توصيف كرد و گفت: اقدامات تروريستی در راستای تداوم حركت‌های تفرقه‌افكنانه در عراق از سوی دشمنان وحدت و يكپارچگی و امنيت اين كشور صورت می‌گيرد و تلاش دارند ناامنی را به مناطق مختلف عراق تسری بخشيده و به وحدت ملی اين كشور آسيب وارد كنند.
عليرضا محجوب، عضو كميسيون اجتماعی گفت: خوشبختانه 20 هزار صفحه اسناد مفقودی در سازمان تامين اجتماعی پيدا شده و قوه قضاييه در حال پيگيری اين موضوع است. وی افزود: امروز گزارش اوليه از تحقيق و تفحص از تأمين اجتماعی تدوين می‌شود و تا 15 آبان گزارش نهايی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
captcha