ميزان پوشش و حجاب نشان‌دهنده فرهنگ دينی است
کد خبر: 2599651
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

ميزان پوشش و حجاب نشان‌دهنده فرهنگ دينی است

گروه اجتماعی: رئيس اداره تبليغات اسلامی مريوان با اشاره به اهميت رعايت حجاب و عفاف اسلامی گفت: ميزان پوشش حجاب نشان‌دهنده فرهنگ دينی است.

حجت‌الاسلام امير كاوه، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان مريوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، اصل حجاب و عفاف را امری فطری دانست و اظهار كرد: در قرآن كريم آيات متعددی وجود دارد كه به‌طور مستقيم و غير‌مستقيم دلالت بر ضرورت پوشش برای بانوان اشاره می‌كند.
وی خانواده را يكی از اركان مهم برای جلوگيری از بروز بدحجابی ذكر و اظهار كرد: در جهان كنونی كه جهانی مدرن است تهديدات عليه خانواده‌ها بسيار زياد بوده و آنها را با خطری جدی مواجه كرده است.
حجت‌الاسلام كاوه با اشاره به اينكه حجاب به‌عنوان تجلی اصلی عفاف نقش بسيار ارزنده‌ای در حفظ عفت فردی و اجتماعی می‌تواند داشته باشد، بيان كرد: خداوند متعال در قرآن صريحاً بر حفظ حجاب امر می‌فرمايند: و ای پيامبر به زنان باايمان بگو چشم‌های خود را از نگاه به نامحرم فرو گيرند و دامان خويش را حفظ نمايند و زينت خود را جز آن مقدار كه نمايان است آشكار نسازند و (اطراف) روسری‌ای خود را بر سينه خود افكنند و زينت خود را آشكار نسازند مگر برای شوهران و ساير افراد محرمشان.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان مريوان با اشاره به تبليغات گسترده غرب برای القا و تسلط فرهنگ غير‌اسلامی و انسانی خود توجه بيش از پيش بانوان به تعميق باورها و آموزه‌های دينی و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه مورد تأكيد قرار داد و ابراز اميدواری كرد با همكاری همه مردم و دستگاه‌های ذيربط بتوانيم در جهت ارتقای فرهنگ و بينش اسلامی در جامعه اقدام كنيم.
captcha