«فصل بلوغ» درصدد هشدار به جامعه است
کد خبر: 2601388
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
بيست‌وهفتمين جشنواره بين‌المللی فيلم‌ كودك و نوجوان / 14

«فصل بلوغ» درصدد هشدار به جامعه است

گروه هنر: كارگردان فيلم «فصل بلوغ» گفت: با اين فيلم می خواستم به معضلاتی در جامعه اشاره كنم كه نوجوانان را تهديد می‌كند.

رهبر قنبری، كارگردان سينما در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با بيان اينكه در جشنواره بيست‌و‌هفتم با فيلم «فصل بلوغ» حضور دارد، اظهار كرد: درباره مشكلات سينمای كودك می‌توان نظرات مختلفی داد، اما آنچه مشخص است، مهمترين ضعف در سال‌های اخير، نبود فن‌آوری روز در خلق تصاوير فانتزی در سينمای كودك است. اين نقصان در شرايطی‌ست كه فيلم‌های روز جهان با بهره‌گيری از چنين توانی (جلوه های ويژه و كامپيوتری) توانسته‌اند كارهای پر مخاطبی توليد كنند.
وی افزود: من خود سالها در ديگر كشورها، درباره جلوه‌های ويژه تحقيق كرده‌ام، پس تا زمانی كه توان سينمايمان به آن استاندارد لازم نرسد سراغ موضوعاتی كه احتياج مبرم به چنين كارهايی (جلوه‌های ويژه و كامپيوتری) دارند، نمی‌روم، چون معتقدم كه در اين حوزه بايد به درستی ورود كرد.
اين كارگردان در پاسخ به اين سوال كه در فصل بلوغ به دنبال گفتن چه پيامی است؟ گفت: به واسطه اين كار می‌خواستم به نوعی به جامعه هشدار بدهم كه نسبت به وضعيت نوجوانان حساسيت بيشتری داشته باشد، زيرا شرايط سنی نوجوانان به نحوی است كه آمادگی پذيرش هر چيزی را دارند و اگر به درستی اين قشر هدايت نشوند آينده جامعه آسيب خواهد ديد.
وی به توضيح فوق اضافه كرد: بحث ديگر من حاشيه نشينی در اطراف شهرهای بزرگ است؛ معضلی كه بيشتر صدمه آن متوجه كودكان و نوجوانانی می‌شود. كودكانی كه سر چهار راه آنها را به وفور مشاهد می‌كنيم. اين نوع نگاه شايد در ظاهر كمی تلخ باشد، اما بايد به واقعيت‌ها نگريست تا نگذاريم سرمايه‌هايمان اينگونه به دست فراموشی سپرده شوند.
وی در پاسخ به سؤالی ديگر كه فيلمش در جشنواره چه جايگاهی كسب خواهد كرد، گفت: من هيچگاه برای خوشايند جشنواره‌ها فيلم نمی‌سازم، بلكه آثارم دغدغه‌هايم هستند. در اين ميان جشنواره كودك را ورای ديگر جشنواره‌ها می دانم چون در آن سادگی و پاكی كودكانه نهفته است، پس هر برخوردی كه با فيلم من شود باز هم من از برگزاری جشنواره كودكان حمايت می‌كنم.
قنبری در پايان سخنان خود با بيان اينكه توجه به مفاهيم دينی تنها روايت قصه‌های تاريخی نيست، خاطرنشان كرد: اين نوع نگاه كه فيلم دينی تنها آثاری است كه واقعه تاريخی را روايت می‌كند، اشتباه است، چون فيلم‌های معاصر هم قادرند به چنين امتيازی دست پيدا كنند. در فيلم «فصل بلوغ» هم به مسائلی پرداخته می‌شود كه توجه به آن بارها در دينی اسلام سفارش شده است.
captcha