چهل و هفتمين سالگرد تأسيس مؤسسه ميقات‌القرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 2605365
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳

چهل و هفتمين سالگرد تأسيس مؤسسه ميقات‌القرآن برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: همزمان با فرارسيدن عيد غدير خم، چهل و هفتمين سالگرد تأسيس مؤسسه ميقات‌القرآن دوم آبان‌ماه جاری با حضور مرتضی مخلباف، مؤلف و پژوهشگر قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در راستای فرارسيدن عيد سعيد غدير خم در نظر گرفته شده است تا چهل و هفتمين سالگرد تأسيس اين مؤسسه قرآنی در روز پنجشنبه دوم آبان‌ماه جاری برگزار شود.
اين مراسم با قرائت قرآن كريم، سخنرانی، مسابقه، مداحی، تقدير از معلمان قرآن و اجرای برنامه توسط گروه تواشيح آغاز می‌شود كه سخنرانی توسط مرتضی مخلباف، از مؤلفان و پژوهشگران قرآن صورت می‌گيرد.
همچنين گزارشی از عملكرد سالانه ميقات‌القرآن و واقعه غدير خم ارائه خواهد شد كه مقرر شده است قرآن‌آموزان، كادر اجرايی و همچنين معلمان تمامی شعب مؤسسه ميقات‌القرآن در اين مراسم حضور يابند كه در پايان توسط مديريت اين مركز قرآنی، تجليل می‌شوند؛ اين مراسم ساعت 9 تا 12 در شعبه مركزی ميقات‌القرآن تهران برگزار می‌شود كه پيش‌بينی شده، بالغ بر هزار نفر حضور يابند.
لازم به ذكر است، در استمرار جلسات قرآنی مرحوم حاج ميرزا حسن مصدقی و مرحوم سیـد حسن عطّار كه از سال 1314 هجری شمسی عهده‌دار اداره جلسات آموزش قرآن، درس عروة‌الوثقی و تعليم احاديث برای ساكنان بازارچه‌های غلامعلی، عصار، محله‌ نو و صابون پزخانه تهران بودند نيز در سال 1345 اين وظيفه به مرحوم محمود مخملباف محول شد.
به كارگيری روش‌های جديد در امر آموزش كلام‌الله‌مجيد همراه با تأسيس شعب جديد با عنوان كانون آموزش قرآن و تجويد باعث شد تا اين جلسات روز به روز شكوفا شده و شاگردان زيادی در آن تحصيل كنند؛ با پيروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ايران در سال 1357، اقدام به تأسيس شعبه جديدی در محله اميريه، كوچه بوستان به مديريت مرتضی مخملباف شد.
با تأسيس اين شعبه كه مزين به نام مقدس حضرت ولی عصر(عج) شده بود، دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن كريم، تجويد در سطوح مختلف، احكام عمليه و تربيت معلم قرآن كريم ويژه آقايان و بانوان برقرار شد و به مرور زمان دوره‌های اعتقادات اسلامی و ادبيات عرب نيز به اين دوره‌ها افزوده شد.
همچنين در ادامه نظر به استقبال عمومی از دوره‌های مذكور در اين مؤسسه آموزشی نسبت به تأسيس شعب حضرت ثامن‌الائمه(ع) در خزانه بخارايی و سلمان فارسی(ره) در ميانجاده كرج، اقدام شد و پس از آن با همياری و كمك جمعی از خیّرين و نيكوكاران اقدام به خريد و ساخت ساختمان مركزی مؤسسه شد كه طی مراسمی با شكوه همزمان با سالگرد تأسيس كانون و خجسته سالروز عيد سعيد غدير خم نسبت به بهره‌برداری از اين مركز قرآنی در سال 1381 اقدام به عمل آمد.
بايد يادآور شد كه در حال حاضر علاوه بر جلسات فوق‌الذكر بالغ بر 12 جلسه ديگر با نظارت مؤسسه فرهنگی آموزش قرآن و تجويد ميقات‌القرآن در امر آموزش قرآن كريم و احكام عمليه مشغول به فعاليت هستند.
captcha