همايش تذكر لسانی «امر به معروف و نهی از منكر» برگزار شد
کد خبر: 2605397
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

همايش تذكر لسانی «امر به معروف و نهی از منكر» برگزار شد

گروه اجتماعی: رئيس اداره تبليغات اسلامی نی‌ريز از برگزاری همايش تذكر لسانی «امر به معروف و نهی از منكر» به‌ همت اين اداره در اين شهرستان خبر داد و بر ضرورت توجه به اين فريضتين الهی تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمد نجفی، رئيس اداره تبليغات اسلامی نی‌ريز در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، از برگزاری همايش تذكر لسانی «امر به معروف و نهی از منكر» در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين همايش امروز شنبه، 27 مهرماه به‌ همت اداره تبليغات اسلامی در نی‌ريز برگزار شد.
وی بر ضرورت توجه به فريضتين امر به معروف و نهی از منكر تأكيد و اظهار كرد: نقش هر مسلمان در تعيين سرنوشت جامعه و تعهدی كه بايد در پذيرش مسئوليت‌های اجتماعی داشته باشد، ايجاب می‌كند كه او ناظر و مراقب همه اموری باشد كه درباره وی اتفاق می‌افتد.
حجت‌الاسلام نجفی افزود: اين مطلب در فقه اسلامی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منكر مطرح شده و از مهم‌ترين مبانی تفكر سياسی يك مسلمان به شمار می‌رود، چنان‌كه از مهم‌ترين فرايضی است كه وجوب كفايی آن ضروری دين شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.
رئيس اداره تبليغات اسلامی نی‌ريز عنوان كرد: در مكتب تشيع در مرتبه عمل و شريعت دينی دو اصل مهم برای نظارت اجتماعی به نام امر به معروف و نهی از منكر وجود دارد و بايد تمامی معروف‌ها و منكرات بازشناسی شده و مردم را نسبت به آنان حساس كرد.
اين مقام مسئول ابراز كرد: كسانی‌كه به اجرای اين فريضه الهی اقدام می‌كنند، بايد خود نيز دارای ويژگی‌های ارزنده‌ای باشند تا كلام و سخن آن‌ها در ديگران اثر‌بخش باشد و با به كارگيری روش‌ها و شيوه‌های صحيح تربيتی كه موافق روح و طبع افراد است، زمينه هدايت آن‌ها را فراهم كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامی نی‌ريز افزود: اگر فريضه امربه معروف ونهی از منكر ترك شود علاوه‌ بر عقوبت الهی در آخرت، منجربه عذاب دنيوی هم می‌شود.
captcha