تذكر نمايندگان به اظهار نظر يكی از معاونان رئيس‌جمهور
کد خبر: 2605912
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

تذكر نمايندگان به اظهار نظر يكی از معاونان رئيس‌جمهور

گروه سياسی: جمعی از نمايندگان در جلسه علنی امروز به رئيس‌جمهور در مورد لزوم اجرای قانون 9 ماه مرخصی زايمان و شيردهی بانوان و برخورد با اظهار نظرهای غيركارشناسی معاون امور بانوان و رياست جمهوری تذكر دادند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) تذكرات كتبی نمايندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرايی كشور امروز يكشنبه 28 مهرماه در جلسه علنی از سوی هيئت‌ رئيسه قرائت شد كه به اين شرح است:
كريميان نماينده مريوان به وزرای دفاع و كشور در مورد مجروحيت 7 كودك بر اثر انفجار مين در شهرستان مريوان تذكر داد.
طبيب‌زاده نوری نماينده تهران به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد جلوگيری از برگزاری جشنواره «انقلاب؛ افق نو» و به رئيس‌‌جمهور در مورد حضور مجدد مؤسسه شرق‌شناسی آمريكا در ايران تذكر داد.
شريعت‌نژاد نماينده رامسر به وزير نيرو در مورد افزايش 5 برابری تعرفه‌های برق و آب و رعايت اعتدال در افزايش قيمت‌ها تذكر داد.
بخشايش نماينده اردستان به وزير تعاون در مورد تسريع در ارتقای كلينيك شهرستان اردستان به پلی‌كلينيك و ارتقای نمايندگی تأمين اجتماعی شهر زواره به شعبه و رعايت قانون در نصب اعضای هيئت مديره شستا بر حضور رئيس صندوق تأمين اجتماعی در هيئت مديره به جهت پاسخگويی تذكر داد.
كارخانه نماينده همدان به رئيس‌ جمهور در مورد تشكيل تيم حقوق كارشناسی برای تدبير راه‌های تحقق بودجه مصوب سال 1392 با توجه به شرايط حساس كنونی كشور تذكر داد.
ميرگلوبيات نماينده ساوه به وزير راه و شهرسازی در مورد تحويل فوری تسهيلات كانكس برای اسكان مردم سالمند زلزله زده روستای سنگگ منطقه نوبران توسط بنياد مسكن و به وزير راه و شهرسازی در مورد تعريض و دوبانده شدن جاده قديم ساوه ـ زرنديه، تعريض جاده خوشرو در شهرستان زرنديه و تسريع و تكميل كنارگذر جاده ساوه و تسريع و تكميل باند دوم بوئين‌زهرا تذكر داد.
سلامی نماينده خواف به وزير نفت در مورد تسريع در گازرسانی به روستاهای بالا خواف و در برنامه قرار دادن گازرسانی به روستاهای پايين خواف، به وزير نفت در مورد نابسامانی در مديريت و استخدام غيرقانونی و تخلفات متعدد در مجتمع سنگ آهن سنگان و به وزير نيرو در مورد افزايش‌ چهار برابری نرخ امتياز برق شهری و روستايی تذكر داد.
پشنگ، ميرمرادزهی و كاشانی نمايندگان خاش، سراوان و زابل به رئيس ‌جمهور و وزير كشور در مورد علت تأخير در معرفی استاندار سيستان و بلوچستان و نگرانی‌های مردم از محقق نشدن اهداف بلند مدت دولت يازدهم و به وزير نفت در مورد علت تأخير در روند گازرسانی به استان سيستان و بلوچستان به ويژه شهرستان‌های خاش و ميرجاوه تذكر دادند.
مددی نماينده ميانه به وزير بهداشت در مورد نبود پزشك در حوزه انتخابيه شهرستان ميانه، به ويژه تركمانچای با 27 هزار نفر جمعيت تذكر داد.
فياضی نماينده نور به وزير نيرو در مورد افزايش چند برابری تعرفه انشعاب برق تذكر داد.
جعفری نماينده بجنورد به رئيس‌جمهور در مورد علت اظهارات پيرامون خالی جلوه دادن خزانه در شرايطی كه تيم مذاكره‌كننده را برای مسئوليت مهم اعزام كرده، به وزير امور خارجه در مورد علت نامه برای لغو جشنواره افق نو و علت شيفتگی در برقراری ارتباط با آمريكا و علت اصرار به محرمانه بودن مذاكرات در حالی كه غربی‌ها انتظار انتشار آن را دارند و به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تذكر نسبت به حذف جشنواره افق نو و تذكر در مورد عدم پشتوانه مالی از جشنواره تئاتر رضوی تذكر داد.
حسينی و عالی نمايندگان سيستان به وزير نفت در مورد عدم توجه به تأمين سوخت كارخانجات سيمان مناطق محروم كه فاقد گاز هستند، تذكر دادند.
نوباوه، زمانيان، نجابت، طلا و رهبر نمايندگان تهران و شهركرد به رئيس‌جمهور در مورد تذكر به سرپرست وزارت ورزش و جوانان در برگزاری انتخابات غيرقانونی رؤسای فدراسيون‌های ورزشی قبل از تصويب اساسنامه جديد آن توسط هيئت دولت تذكر دادند.
جوكار، زارع، حسنی، نادران، سليمی، هروی، آرامی، جباری، مددی‌، هاشمی، آريايی‌نژاد، پاپی‌زاده،‌بيرانوند، ميرمرادزهی، نكو، جراره، نجابت، ذوالانوار و صادقی به وزير نيرو در مورد افزايش قيمت منطقی حق انشعاب آب و برق تذكر دادند.
بذرپاش و قاضی‌پور نمايندگان تهران و اروميه به رئيس ‌جمهور در مورد انتخابات در سطوح معاونان وزرا از كسانی كه در دفاع از متحصنان مجلس ششم استعفا داده بودند و صحبت‌های رئيس‌‌جمهور مبنی بر اينكه خزانه كشور خالی است آن‌هم در آستانه مذاكرات هسته‌ای به نظر در راستای منافع ملی نيست، تذكر دادند.
سلطانی صبور نماينده رزن به وزير امور خارجه در مورد ضرورت اطلاع‌رسانی اصولی به نمايندگان و ملت از روند مذاكرات هسته‌ای تذكر داد.
آريايی‌نژاد، بيرانوند، فارسانی، قائدی، قربانی، مرندی و جراره نمايندگان ملاير، بروجرد، پلدختر، فارسان، آستانه اشرفيه، تهران و بندرعباس به وزير بهداشت در مورد نظارت بر ويزيت و تعداد معاينه بيشتر از استاندارد و توسط پزشكان در بيمارستان‌های تأمين اجتماعی تذكر دادند.
خضری، بيرانوند، آريايی‌نژاد، قاضی‌پور، آليا، رهبر، عمران، ميرگوبيات، افتخاری، طبيب‌زاده‌نوری، اخوان، سالك، كوثری، كامران، فولادگر، حسينی، طاهری، موسوی‌اصل، موسوی‌نژاد، خان‌محمدی و قاضی‌زاده به رئيس‌جمهور در مورد لزوم اجرای قانون 9 ماه مرخصی زايمان و شيردهی بانوان و برخورد با اظهار نظرهای غيركارشناسی معاون امور بانوان و رياست جمهوری تذكر دادند.
خضری نماينده سردشت به وزير راه و شهرسازی در مورد وضعيت نابسامان راه و شهرسازی استان آذربايجان غربی و مديريت ناكارآمد آن تذكر داد.
هروی و خضری نمايندگان قائنات و پيرانشهر به وزير نيرو در مورد بحران ملی آب كه روز به‌روز درحال گسترش است و به نظر می‌رسد كه آن وزارتخانه هيچ‌گونه تصميم و برنامه‌ای برای آن ندارد، تذكر داد.
هروی نماينده قائنات به وزير جهاد كشاورزی در مورد توجه به توليد گياهان ارزشمند زعفران كه از حيطه توجه و اقدامات آن وزارت مغفول مانده است، تذكر داد.
هروی و خضری نمايندگان قائنات و پيرانشهر به وزير نيرو در مورد عدم توزيع عادلانه امكانات و تجهيزات در عرصه برق كه سبب فشار جدی به بسياری از نواحی، مردم و روستاها شده است، تذكر دادند.
آقايی نماينده سلماس به رئيس‌ جمهور در مورد دستور تسريع در فعاليت منطقه ويژه اقتصادی ده سلماس و تخصص منابع لازم و تسريع در بازگشايی و فعاليت بازارچه مرزی سلماس و گلنجك تركيه تذكر داد.
آصفری نماينده اراك به وزير امور خارجه در مورد لزوم حضور يك نفر از نمايندگان مجلس در روند مذاكرات 1+5 تذكر داد.
احمدی لاشكی و حسينی نمايندگان نوشهر و قائم‌شهر به وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تأخير در هم‌كد كردن تلفن‌های ثابت استان مازندران تذكر دادند.
عليپور نماينده ماكو به رئيس جمهور در مورد اعتراض شديد نسبت به عملكرد تركان رئيس‌ شورای عالی مناطق آزاد ايران در انتخاب اعضای هيئت مديره منطقه آزاد ماكو بدون توجه به سوابق و عملكرد افراد و بی‌توجهی به افكار عمومی منطقه و جريحه‌دار كردن آنها تذكر داد.
افضلی‌فر نماينده اردبيل به وزير راه و شهرسازی در مورد ضرورت رسيدگی فوری به شرايط بسيار نابسامان پروازهای شركت ايران‌ اير و آتا به اردبيل و به وزير امور اقتصادی و دارايی در مورد ضرورت رسيدگی فوری به عملكرد نامطلوب مدير عامل بانك تجارت در مورد كارخانه سبلان پارچه و اهانت وی به نمايندگان مجلس تذكر داد.
رستميان نماينده دامغان به وزير كشور در مورد تقاضای دستور و تذكر به استاندار مازندران مبنی بر حفظ محيط زيست تذكر داد.
رحماندوست نماينده تهران به وزير امور خارجه در مورد اعلام محرمانه بودن محتوای مذاكرات هسته‌ای از سوی صاحبان اصلی انقلاب يعنی شهروندان ايران اسلامی و به وزير دادگستری در مورد لزوم جلوگيری از تشويش اذهان عمومی كه با اهانت به ساحت امام خمينی(ره) به انتشار مطالبی موهن در مورد امام و خانواده معظم شهدا در سايت‌ها كردند، تذكر داد.
آصفری نماينده اراك به وزير امور اقتصاد و دارايی در مورد لزوم توجه بانك‌ها برای پرداخت وام ازدواج و اشتغال جوانان تذكر داد.
قاضی‌پور نماينده اروميه به وزير نيرو در مورد جلوگيری از افزايش حق انشعاب آب و برق و آب‌بهای كشاورزان تذكر داد.
نظری مهر نماينده كردكوی به وزير راه و شهرسازی در مورد علت بلاتكليف ماندن اكثر جاده‌های اصلی شهرها و روستاهای غرب استان گلستان تذكر داد.
اسدی نماينده مشكين‌شهر به وزير بهداشت در مورد دليل بی‌توجهی به وضعيت نابسامان اورژانس مشكين‌شهر و به وزير راه و شهرسازی در مورد صدور دستور رسيدگی سريع به علت تصادف خونبار در جاده مشكين‌شهر به اردبيل و اهر تذكر داد.
نظری مهر نماينده كردكوی به وزير راه و شهرسازی در مورد اينكه چرا پس از گذشت 34 سال از انقلاب سازمان بنادر و كشتی‌سازی هيچ اقدامی برای 100 كيلومتر سواحل زيبای استان گلستان به عمل نياورده است، تذكر داد.
مجمع نمايندگان استان گلستان به وزير نيرو در مورد نگرانی مردم به ويژه اقشار محروم و آسيب‌پذير از افزايش غيرمنتظره خريد امتياز برق تذكر دادند.
سوری نماينده سلسله به وزير نيرو در مورد تسريع و راه‌اندازی پمپاژ آب كشاورزی خيرآباد شهرستان سلسله تذكر داد.
محمدی نماينده قزوين به وزرای جهاد كشاورزی و صنعت در مورد اتخاذ تمهيدات لازم برای پيشگيری از بالا رفتن قيمت مرغ به دليل كمبود شديد توليد گوشت سفيد توسط مرغداران تذكر داد.
چهاردولی نماينده ملاير به وزير نفت در مورد عدم توجه به بيكاری كارگران كارخانه فولاد به دليل قطع گاز تذكر داد.
حسينی نماينده سيستان به وزير كشور در مورد توهين معاون فرماندار سبزوار به مردم سيستان تذكر داد.
جعفری نماينده خلخال به رئيس‌ جمهور در مورد ضرورت ابلاغ ارتقای بخش خوش رستم خلخال به شهرستان كه در دولت قبلی نهايی شده است، تذكر داد.
كاشانی و پشنگ نمايندگان زاهدان و خاش به وزير كشور در مورد افزايش روند درگيری‌های طايفه‌ای و بروز كشتار و ناامنی تذكر داد.
حسينی نماينده قزوين به رئيس‌جمهور در مورد پرداخت خسارت به زيتون‌كاران كه دچار آفت مگس زيتون شده‌اند، به وزير جهاد كشاورزی در مورد آفت مگس زيتون كه زيرپوشش بيمه كشاورزی قرار گيرد، به وزير امور اقتصاد و دارايی در مورد ارائه وام‌های ارزان قيمت به زيتون‌كارانی كه دچار خسارت شده‌اند و به وزير نيرو در مورد تسريع در ساخت سد الموت رود تذكر داد.
captcha