برگزاری مراسم دينی باعث تقويت فرهنگ مذهبی ‌مردم می‌شود
کد خبر: 2610443
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

برگزاری مراسم دينی باعث تقويت فرهنگ مذهبی ‌مردم می‌شود

گروه اجتماعی: رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان مريوان گفت: اجرای مراسم و اعياد دينی بين عموم مردم باعث تقويت فرهنگ دينی ـ مذهبی آنان شده و آن‌ها را از گمراهی می‌رهاند.

حجت‌الاسلام امير كاوه، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان مريوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، گفت: برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی يكی از بهترين راه‌ها برای كاهش آسيب‌های اجتماعی بين مردم است كه می‌توان از آنها به بهترين شكل موجود استفاده كرد.
وی با تأكيد بر اينكه جشن‌های مذهبی باعث تقويت هويت دينی، رشد شخصيت و ترويج باورهای دينی می‌شود، افزود: برگزاری اعياد دينی ـ مذهبی يكی از نشانه‌های وحدت مسلمين است و دشمنان اسلام همواره از آن وحشت دارند.
حجت‌الاسلام كاوه بر ضرورت نشر فرهنگ دينی و هنر ايرانی در لوای آموزه‌‌های دينی در شهرستان مريوان با توجه به بافت اين شهر مرزی تأكيد و بیان كرد: مردم متدين مريوان همواره در برنامه‌‌های دينی پيش قدم هستند و با توجه به رشد تجاری اين شهر نياز بيشتری به برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی با محوريت معرفت‌‌شناسی و تقويت فرهنگ بصيرت در نسل جوان وجود دارد.
وی با بيان اينكه مراسم مذهبی بايد به‌صورت هدفمند برگزار شود، يادآور شد: حضور مردم در اين مراسم صرفاً جهت برخورداری از ثواب اخروی نبايد باشد، بلكه بايد زمينه‌های آگاهی، رشد و تعالی مردم فراهم شود.
captcha