«فواللَّه لاتَمحوا ذکرنا»؛ شعار پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی
کد خبر: 2610917
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
احمدی خبر داد:

«فواللَّه لاتَمحوا ذکرنا»؛ شعار پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی

گروه جامعه: مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: جمله حضرت زینب(س) که می‌فرمایند «فواللَّه لا تَمحوا ذکرَنا؛ به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند» به عنوان شعار مراسم اربعین انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این مطلب که برنامه‌های فرهنگی ستاد دائمی اربعین در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود، گفت: ما بیشتر تسهیل‌کننده و هماهنگ‌کننده بین نهادها و ارگان‌های مردمی هستیم که می‌خواهند خدمات فرهنگی ـ تبلیغی به زائران اربعین ارائه کنند.
هیئت‌های مردمی برای ارائه خدمات فرهنگی در مراسم اربعین بسیج شده‌‌‌اند
وی به تجهیز هیئت‌ها و مؤسسه‌هایی که علاقه‌مند به ارائه خدمات در موکب‌های اربعین بودند نیز اشاره و اظهار کرد: هیئت‌های مردمی برای ارائه خدمات فرهنگی در مراسم اربعین بسیج شده‌‌‌اند.
حجت‌الاسلام احمدی در خصوص اقداماتی که هیئت‌های مذهبی در شهرهای مرزی ایران ارائه خواهند کرد، گفت: در حال حاضر 14 هیئت شهرهای خرمشهر و اهواز در مرز شلمچه خدمات ارائه می‌دهند در سوسنگرد نیز تمامی هیئت‌ها آماده هستند و کلیه هیئت‌های شهر آبادان در داخل شهر و حسینیه‌ها پذیرای مردم هستند.
وی اعلام کرد: هیئت‌هایی نیز پذیرایی از همه مردمی که مسیر رامهرمز، ماهشهر و اهواز به سمت آبادان را پیاده طی می‌کنند، خواهند بود، علاوه بر این هیئت‌هایی از شهرهای بزرگ و مؤسسات مردمی برنامه‌های فرهنگی را در مرز ایران و داخل کشور عراق به راه انداخته‌اند.
توزیع 5 میلیون بروشور و اقلام فرهنگی به 3 زبان
مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از توزیع پنج میلیون بروشور و اقلام فرهنگی به کمک مؤسسات ایرانی و عراقی و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خبر داد و گفت: این اقلام تهیه شده و در اختیار موکب‌ها قرار می‌گیرد.
وی اعلام کرد: با کمک شیعیان ایران و عراق شعاری برای مراسم اربعین انتخاب شده است با این جمله معروف حضرت زینب(س) که فرمودند: «فواللَّه لا تَمحوا ذکرَنا؛ به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند» و این جمله شعاری است که تمام تابلوها و بیلبوردها به این جمله مزین خواهند شد.
حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: در ایران هم تهیه پیشانی‌بندها، شال‌ها، بنرها و ... انجام گرفته و در حال انتقال این محصولات به نوار مرزی هستیم. بقاع متبرکه‌ای که در مسیر زائران اربعین قرار دارند شامل چهار بقعه در مسیر مهران و دو بقعه در مسیر خوزستان نیز به عنوان پایگاه انتخاب شده و به زائران ارائه خدمات خواهند کرد.
زائران سایر کشورها با کتب‌ ایران درباره ائمه(ع) آشنا می‌شوند
وی از برپایی نمایشگاه کتابی توسط مجمع جهانی اهل البیت به زبان عربی و انگلیسی در نجف اشرف خبر داد و گفت: در این نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده در ایران که به ائمه اطهار(ع) اختصاص دارند به زائران سایر کشورها ارائه می‌شود.
احمدی ادامه داد: نرم‌افزارهایی شامل 40 بسته از معارف و قرائت قرآن نیز آماده کرده‌ایم که از طریق بلوتوس و فلش‌مموری در اختیار موکب‌ها قرار گرفته و توزیع خواهد شد در مرزها نیز از طریق بلوتوس نرم‌افزارهای مذهبی به گوشی‌های تلفن همراه ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: به تعداد همه زائران بسته‌هایی مانند زیارت‌نامه‌های مورد نیاز ارائه می شود اما از زائران خواهش می کنیم که یک قرآن کوچک، سجاده و زیارت‌نامه همراه خود داشته باشند.
یادآوری می شود، حضرت زینب(س) در سخنرانی‌های بعد از واقعه عاشورای خود خطاب به یزید فرمودند:«فو الله لا تمحوا ذکرنا و لا تمیت وحینا؛ به خدا سوگند یاد ما را نتوانی نابود کرد وحی ما را نتوانی می‌راند» و شعار مراسم پیاده روی میلیونی اربعین حسینی(ع) از این جمله حضرت زینب(س) انتخاب شده است.

captcha