اینترنت نماد جامعه اطلاعاتی نیست
کد خبر: 2612018
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
منتظرقائم:

اینترنت نماد جامعه اطلاعاتی نیست

گروه فضای مجازی: عضو کارگروه‌های تخصصی شورای عالی مجازی کشور گفت: معرفی اینترنت به‌عنوان نماد جامعه اطلاعاتی و دسترسی فراتر از تبعیضات به داده‌ها و ارتباطات در این بستر توهم یاالقائات سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سیدمرتضی منتظرقائم، عضو کارگروه های تخصصی شورای عالی مجازی کشور، عصر دیروز، چهارم آذرماه در همایش بررسی شبکه‌های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اینترنت یک پاسخ علمی برای یک پرسش نظامی است، گفت: اینترنت سفارش بنیاد پروژه‌های تحقیقاتی پنتاگون آمریکا به دانشگاه‌های آمریکا بود.

وی تصریح کرد: برخلاف وضعیتی که عمده کاربران از اینترنت تصور دارند، اینترنت یک منبع و محیط فاقد نظام طبقاتی در معماری و سیاست‌های دسترسی نیست.

منتظرقائم با بیان اینکه بر خلاف تصور عوامانه، اینترنت شبکه‌ای فراتر از مرزها و سیاست‌های محیط زیست عادی نیست، اظهار کرد: اینترنت خصوصاً در ساختار جاری خود، یک ساختار برخوردار از یک معماری کاملاً تمرکزگرا و اقتدارگرا است.

عضو کارگروه‌های تخصصی شورای عالی مجازی کشور افزود: در اینترنت سیاست‌های تبعیض‌گرایانه قومی، اقتصادی و سیاسی در دسترسی به اطلاعات کاملا محسوس است و معرفی اینترنت به‌عنوان نماد جامعه اطلاعاتی و دسترسی فراتر از تبعیضات به داده‌ها و ارتباطات در این بستر، توهم و یا القائات سیاسی است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مرزها و محل استقرار مراکز داده به‌شدت بر رفتار سیستم‌های رایانه‌ای تأثیرگذار هستند.

captcha