دیدار پروین مؤمن با خانواده شهید محمدمهدی تحویلداری
کد خبر: 2612931
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

دیدار پروین مؤمن با خانواده شهید محمدمهدی تحویلداری

گروه جهاد و حماسه: پروین مؤمن، مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و کهنسال، مدیر مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مازندران با خانواده امیر شهید محمدمهدی تحویلداری دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در این دیدار صمیمانه، پروین مؤمن زحمتکش، مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، بر رسالت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پاسداشت فرهنگ شهادت، حفظ دستاوردها و نشر ارزش‌های مجاهدانه همه شهدای انقلاب اسلامی تأکید کرد.
همسر دریادار علی فدوی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا رسالت عظیم همه حافظان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: تاریخ رشادت‌های دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و همچنین حماسه‌سازی‌های شهید تحویلداری را از یاد نخواهد برد.
پدر و مادر شهید تحویلداری نیز ضمن بیان رشادت‌ها و تلاش‌های این شهید به مجاهدت‌های ایشان در سنگر خانواده و اجتماع اشاره و عنوان کردند که آرمان‌های این شهید به همت جوانان برومند ایران اسلامی هرگز فراموش نخواهد شد.
چهاردهمین روز از مهرماه 1338 امیر شهید تحویلداری در محله تحویلداری رشت دیده به جهان گشود. او پس از دریافت دیپلم خود وارد خدمت نظام شد و تحصیلات خود را در دانشکده افسری نیروی دریایی آغاز کرد. پس از طی دوره تخصصی و ادامه تحصیل به آمریکا اعزام شد و در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه تگزاس مشغول به تحصیل شد. اواخر سال 1359 به کشور بازگشت و خود را مهیای خدمت کرد. هنگام جنگ در عملیات‌های متعددی از جمله والفجر 8 و خیبر حضوری فعال داشت. او در هفتم آذرماه 1375 در حالی که به اتفاق همرزمانش در حال بازگشت از منطقه انجام مانور در بندرعباس و جزیره مینو بود، بر اثر سانحه‌ای که برای هلکوپترشان رخ داد، به همراه سایر همرزمانش به فیض عظمای شهادت نائل شد.
وی به عنوان مهندس هوا ناو در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کرد و در آب‌های جزیره خارک مسئولیت خلبان‌های ناو را تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برعهده داشت.

captcha