کنگره شعر اهل بیت(ع) در گرگان برگزار می‌شود
کد خبر: 2613655
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
با حضور علمای شیعه و سنی؛

کنگره شعر اهل بیت(ع) در گرگان برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: کنگره شعر اهل بیت(ع) با حضور علما و شعرای شیعه و سنی در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین احمد روستا آزاد، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز 10 آذر ماه در نشستی خبری گفت: کنگره شعر اهل بیت(ع) ویژه علمای اهل سنت و شیعه و حوزویان شیعه و سنی سراسر کشور برگزار می‎شود.
وی افزود: این کنگره شعر، روز17 آذرماه سال جاری با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان گرگان استان گلستان برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این همایش نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پاسداشت و تکریم مقام اهل بیت(ع) گفت: اهل بیت(ع) محور اشتراک مسلمان هستند و این گونه نیست که کسی تصور کند اهل بیت(ع) از آن اهل سنت و یا شیعه است زیرا اهل بیت(ع) یادگار عظیم پیامبر اکرم برای مسلمانان هستند.
وی گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره نیز آن است که به شیعیان یادآوری شود که اهل سنت در محبت‌ورزی به اهل بیت(ع) به ویژه حفظ و اشاعه شعائر اهل بیت(ع) از جمله برپایی عزاداری محرم اگر بیشتر ما فعال نباشند از ما کمتر نیستند پس نباید درگیر بازی رسانه‎های بیگانه شویم و بین خود و اهل سنت یک خط غیرقابل عبور ترسیم کنیم.
روستا آزاد یادآورشد: در این همایش 447 اثر از 160 نفر به دبیرخانه کنگره ارسال شد و 120 اثر هم از سوی علمای اهل سنت به این همایش واصل شده است.
وی گفت: این کنگره در بین 16استان کشور که دارای بافت جمعیتی مذهبی ناهمگون هستند برگزار می‌شود و خوشبختانه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی سعی کرده‎ایم تا این علما را بیشتر در کنار هم قرار دهیم تا مانعی جدی برای ورود اندیشه‌های ناصواب به درون استان‌های کشور باشند.

یادآور می‌شود، حجج‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و ‫محمدعلی مجتهدی، پدر شعر آئینی همچنین ‬‎آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان سخنرانان این همایش خواهند بود.

captcha