مسابقه عکاسی «جایزه جهانی اربعین» برگزار می‌شود
کد خبر: 2617360
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

مسابقه عکاسی «جایزه جهانی اربعین» برگزار می‌شود

نخستین دوره مسابقه عکاسی «جایزه جهانی اربعین» با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مسابقه هم‌زمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود و علاقمندان در ایران و دیگر کشورهای جهان می‌توانند با ارسال عکس در آن شرکت کنند.
راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کشور عراق، مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان، صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدلله الحسین(ع) در ایام اربعین در جای جای جهان، رخدادهای مهم در ارتباط با اربعین در کشورهای مختلف جهان و موضوع آزاد پیشنهادی ارسال‌کننده اثر مرتبط با اربعین حسینی از موضوعات اعلام‌شده برای شرکت در مسابقه است.
تعداد عکس‌های ارسال شده در هر موضوع با تلفن همراه و دوربین عکاسی، حداکثر 5 اثر در نظر گرفته شده است و عکس‌ها باید به ایمیل «Arbaeen@icro.ir» ارسال شود.
برای شرکت در مسابقه عکس‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌های عکاسی باید معادل حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت باشد و سی ‌دی نیز باید در اندازه 50 در 70 سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی، به مسابقه ارسال شود. 
علاقمندان می‌توانند عکس‌های با کیفیت اصلی را بر روی سی دی به نشانی تهران، بزرگراه رسالت، روبروی درب شمالی مصلی، مجتمع امام خمینی(ره)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ارسال کنند و ذکر مکان ثبت عکس الزامی است.
شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و شرط سنی ندارد.
آثار دریافتی توسط هیئت داورانی متشکل از اساتید برتر عکاسی کشور، مورد ارزیابی قرار گرفته و به سه اثر برگزیده دیپلم افتخار و جایزه ویژه اهدا خواهد شد.
به صاحبان 3 اثر برگزیده نخست ایرانی، جایزه سفر 10 روزه به عتبات عالیات، به 10 نفر برتر خارجی، جایزه سفر 10 روزه به مشهد مقدس و دیگر اماکن زیارتی کشورمان و به 10 نفر بعدی، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
مهلت ارسال آثار از 21 آذر ماه مصادف با اربعین حسینی تا 21 دی‌ماه سال جاری به مدت یک ماه اعلام شده است.
آثار برگزیده علاوه بر دریافت جایزه، در قالب «نمایشگاه عکس اربعین» در ایران و نیز رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورهای جهان، به نمایش درخواهد آمد. 
مالکیت آثار دریافتی متعلق به دبیرخانه جایزه خواهد بود. این جایزه در سال‌های آینده به آثاری در بخش‌های دیگر هنری اهدا خواهد شد.

مطالب مرتبط
captcha