بررسی مسائل شرعی وقف مجازی در سازمان اوقاف و امورخیریه
کد خبر: 2618232
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
ربیعی خبر داد:

بررسی مسائل شرعی وقف مجازی در سازمان اوقاف و امورخیریه

گروه فضای مجازی: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف فضای مجازی در کمیسیون فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امورخیریه در دست بررسی است تا مسائل شرعی آن اخذ شود.

حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نقش موقوفات در توسعه علم و فناوری اظهار کرد: وقف و عواید موقوفات می‌تواند در توسعه علم و فناوری کشورنقش‌آفرینی کند و مردم می‌توانند با انجام وقف و نیت آن برای توسعه علم و فناوری به زیرساخت‌ها و توسعه علم و فناوری کشور کمک کند.

وی افزود: هم‌اکنون زیرساخت‌ها و امکاناتی را به لحاظ علمی و فناوری همچون انرژی هسته‌ای و پژوهشگاه رویان در کشور داریم و در سیاست‌های کلی علم و فناوری تأکید شده است که سازمان اوقاف و نقش وقف در این حوزه توسعه یابد و مشارکت‌های مردمی و کارهایی همچون انجام وقف و امورخیریه این حوزه‌ها تقویت شود.

سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: باید به مشارکت‌های مردمی و کارهایی همچون انجام وقف و امورخیریه در راستای توسعه علم و فناوری باید تلاش کنیم و این حوزه‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به وقف در حوزه فضای مجازی گفت: یکی از موضوعات فقهی و شرعی‌ وقف این است که ماندگار باشد، یعنی اموال و کالایی که وقف می‌شود، ماندگاری داشته باشد و بتوان از محل عواید آن استفاده کرد.

ربیعی اظهار کرد: درحال حاضر وقف فضای مجازی در کمیسیون فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امورخیریه دردست بررسی است تا مسائل شرعی آن اخذ شود. پس از تصمیم‌گیری فقها و علما در رابطه با موضوع وقف فضای مجازی این امکان است که سایت‌ها و وبلاگی برای امورخیریه وقف شوند.

وی یادآور شد: به صورت عام امکان وقف و رساندن ثمرات در حوزه مجازی امکان‌پذیر است و می‌توان برای حوزه فضای مجازی این اقدام را انجام داد. یعنی عواید موقوفه‌ای را برای توسعه یک سایت، تولید نرم‌افزار صرف کرد.

captcha