برگزاری دهمین جشنواره حکمت مطهر در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 2618469
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

برگزاری دهمین جشنواره حکمت مطهر در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دهمین جشنواره حکمت مطهر در دانشگاه‌های استان خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم مقدم، مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به جایگاه اندیشه‌های شهید مطهری در عرصه مطالعات دینی، اظهار کرد: بسط آثار این اندیشمند گرانقدر در جامعه دانشگاهی می‌تواند اصول اندیشیدن منطقی جهت تئوری پردازی اسلامی را در این محیط بسط دهد.
وی از برگزاری دهمین جشنواره حکمت مطهر در دانشگاه‌های استان خبر داد و زمینه سازی جهت تئوری پردازی اسلامی را از اهداف این جشنواره دانست و افزود: وقتی دانشگاهیان به عرصه نظریه پردازی دینی در سطح دانشگاه ورود کنند، می‌توان به حرکت دانشگاه در مسیر اسلامی شدن امیدوار بود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج تقویت نیروهای متعهد و متخصص دانشگاهی را هدف دیگر این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: جشنواره در پی زمینه سازی جهت رشد خلاقیت‌های دانشگاهیان با تکیه بر آثار شهید مطهری است.
حجت‌الاسلام مقدم اظهار کرد: جریان سازی فرهنگی و تقویت باورهای دینی دانشگاهیان با استفاده از تحقیق و مطالعه هدف دیگری است که به وسیله جشنواره ممکن می‌شود.
وی دو بخش دانشجویی و بخش استادان را قسمت‌های مختلف جشنواره عنوان کرد و گفت: کتاب ماه مطهر یکی از قالب‌های جشنواره است که می‌توان آن فراگیرترین قالب دانشجویی ذکر کرد و در این بخش دانشجویان با ثبت نام به مطالعه کتبی که برای هر ماه معرفی می‌شود، می‌پردازند و در پایان هرماه در آزمون آن که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد وبلاگ نویسی، مقاله نویسی و تالیف پایان نامه را قالب‌های دیگر بخش دانشجویی خواند و بیان کرد: استادان نیز می‌توانند در دو قالب مقاله نویسی و تالیف کتاب شرکت کنند.
حجت‌الاسلام مقدم در پایان آخرین مهلت شرکت در جشنواره را فروردین سال آینده اعلام کرد و با اشاره به ضرورت تعیین دبیرخانه استانی جهت اداره بهتر امور جشنواره، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیرخانه جشنواره و حجت‌الاسلام هاشمی پور به مسئولیت استانی طرح منصوب شد.
وی جوایز برگزیدگان این جشنواره را سفر حج، تبلت، سکه و هدایای دیگر ذکر کرد.

captcha