آیت‌الله ایمانی خبرنگار افتخاری ایکنا شد
کد خبر: 2620263
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹

آیت‌الله ایمانی خبرنگار افتخاری ایکنا شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس خبرنگار افتخاری ایکنا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جلسه دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی فارس با آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 25 آذر در محل دفتر این نهاد در شیراز برگزار شد.
مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس در این دیدار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد، گفت: تبلیغ، فرهنگ و هنر اسلام و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) به ویژه بحث تقابل با تهاجم فرهنگی یکی از وظایف اصلی جهاد دانشگاهی است.

اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی
وی با یادآوری اینکه جهاد دانشگاهی از مراکز و سازمان‌های متعددی تشکیل شده است، به سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی این سازمان، تبلیغ و ترویج قرآن کریم است.
رستگار ابراز کرد: از سوی دیگر، یکی از حوزه‌های اصلی جهاد دانشگاهی بحث رسانه است که به واسطه این احساس وظیفه از سال 82 در جهاد دانشگاهی شاهد فعالیت خبرگزاری قرآنی ایران هستیم که 11 سال از فعالیت این خبرگزاری می‌گذرد.
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس ضمن قدردانی از همکاری آیت‌الله ایمانی با خبرگزاری ایکنا، وی را یکی از منابع اصلی این خبرگزاری در تبیین مفاهیم و فرهنگ قرآنی دانست و گفت: خداوند در آیه 9 سوره اسرا می‌فرماید « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ...؛ قطعا این قرآن به [آیینى] که خود پایدارتر است راه مى‏نماید...» .رسول مکرم اسلام نیز می فرمایند “ ان هذا القران مادبه الله فتعلموا مادبته مااستطعتم “ قرآن سفره رحمت رحیمه الهی است ( فقط برای انسان این سفره گسترده شده است) و به حداکثر بهره‌برداری در حد توان از این سفره سفارش شده است.


وی با اشاره به عضویت آیت‌الله ایمانی به‌عنوان خبرنگار افتخاری ایکنا  ابراز کرد: ما به عنوان خدمتگزاران خبرگزاری قرآنی، لقمه‌ای از این سفره را تقدیم به محضر آیت‌الله ایمانی می‌کنیم و ایشان نیز با تأسی از رهبر معظم انقلاب با کمال اشتیاق پذیرای این قضیه بوده‌اند و امیدواریم از این خوان نعمت الهی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه به این خبرگزاری دارند و خبرنگاری افتخاری این خبرگزاری را تقبل کردند و مایه مباهات ماست که آیت‌الله ایمانی به‌عنوان نماینده ایشان در فارس خبرنگار افتخاری این خبرگزاری را تقبل کردند.

برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان قرآنی فارس در نقاط مختلف دنیا
رستگار در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از فعالیت‌های قرآنی در این استان گفت: همواره تأکید داشته‌‌ایم محور فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی باید قرآن باشد و خوشبختانه این اقدام شده است و ما اکنون قریب به 500 نفر هنرمند شیرازی در حوزه‌های مختلف خط، نقاشی، تذهیب و... به یاری و همکاری طلبیده‌ایم و در نتیجه اکنون حدود سه هزار اثر فرهنگی در حوزه قرآن داریم که نمایشگاه‌هایی در مناطق مختلف فارس حتی در سطح ملی و خارج از کشور از این آثار هنرمندان شیراز و فارس برپا شده است.


رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس اظهار کرد: به استناد تأکیدی که نماینده ولی فقیه در استان داشتند مبنی بر اینکه فارس باید قطب قرآنی کشور شود و فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) این استان، تلاش کردیم تا خبرگزاری قرآنی را جایگاه والاتری بخشیم و اکنون بیش از یکسال است که ایکنای فارس یکی از رتبه‌های برتر استانی را دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر و همکاری بیشتری که می‌شود بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم و ارتقا بخشیم.

برگزاری کنگره سراسری «قرآن و هنر» دانشجویان در فارس
وی از برگزاری کنگره سراسری قرآن و هنر دانشجویان در آینده نزدیک به‌همت این نهاد در فارس خبر داد و گفت: دانشجویان سراسر کشور آثار هنری خود در حوزه قرآن را به  این کنگره ارسال خواهند کرد ضمن اینکه همایش قرآن و ادبیات جنوب کشور نیز به‌زودی برگزار می‌کنیم و در ان تمام اساتیدی که در این حوزه مقالاتی دارند، مشارکت می‌کنند.
رستگار همچنین به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اشاره کرد و گفت: این مسابقات هر ساله به‌همت جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا میزبانی این مسابقات را که دانشجویان از 80 کشور دنیا در آن به رقابت می‌پردازند، را به عهده گیریم اما در آن زمان به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم این مسئله را محقق کنیم.امیدواریم با حمایت‌های استانی بتوانیم دوره بعدی این مسابقات را در شیراز برگزار کنیم.

ایکنا بدون هیچ چشمداشتی به رسالت خود عمل می‌کند
رستگار با تأکید بر اینکه جهت تحقق قطب قرآنی شدن استان فارس باید تمام دستگاه‌های استان همکاری کنند، گفت:  برخی از مسئولان خیلی احساس نیاز بر وجوب اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی ندارند در حالی که این مسئله ضرورت دارد در هر جایی که فعالیت فرهنگی و مذهبی انجام می‌شود، انعکاس یابد و ما نیز محملی به نام ایکنا داریم و بدون هیچ چشمداشتی این اخبار را منعکس می‌کنیم.
بنا بر این گزارش، در ادامه این دیدار نیز ، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است با عرصه‌های گوناگون کار و در زمینه‌های مختلف و عرصه تولید علم، فناوری و غیره فعالیت دارد که در زمینه مسائل فرهنگی نیز به تبع حضور چشمگیری داشته است و به یاری خدا در آینده هم خواهد داشت.


 

راه‌اندازی خبرگزاری ایکنا بیانگر پیوند جهاد دانشگاهی با قرآن است

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه پیوند خورد جهاد دانشگاهی به مسئله قرآن یکی از موهبت‌های بزرگ الهی است که شامل حال این نهاد شده است، گفت: در این راستا خبرگزاری قرآنی در جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است و بحمد الهی هم در تمام استان‌ها و خارج از کشور شعبه دارد.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: دنیا از داشتن امکاناتی برای اطلاع‌رسانی به شکل صحیح و درست و فاقد هرگونه بدی و زشتی محروم است و عمده خبرگزاری‌های جهان به عنوان مجموعه‌هایی در خدمت استکبار و نظام سلطه با اهداف شیطانی راه افتاده‌اند و کار می‌کنند و مجموعه خبرگزاری‌های درون کشور هم خواه، ناخواه یک رنگ و لعاب سیاسی دارند و به یک دید وسیع‌تری عرض کنیم رنگ و لعاب صنفی دارند و از طرف یک صنف هستند و دیدگاه یک صنف را منعکس می‌کنند اما خبرگزاری قرآنی، مجموعه‌ای است که حد و مرز، عرصه خاصی، رنگ و لعابی ندارد و صنف خاصی در آن نیست و مربوط به خداست و تمام بشریت و کتابی است که موضوع آن انسان است و درباره انسان صحبت می‌کند و مسائل مرتبط با انسان مورد بحث و بررسی آن است و این یک عنایت الهی است که به شما جهاد دانشگاهی تعلق گرفته است.


وی با ابراز امیدواری از اینکه ایکنا به‌عنوان یک خبرگزاری استوار، محکم و متین برای بشریت بماند، گفت: دیدگاهمان این است که به جد این خبرگزاری بر روی تمام انسان‌ها اثر گذارد و  تمام بشر مخاطب این خبرگزاری باشد چون قرآن متعلق به همه است.

هنر مسلمانان در طول تاریخ بر روی دو محور قرآن و مظاهر اهل بیت(ع) استوار است
آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  در استان فارس استعدادها در زمینه هنر و فرهنگ واقعاً قوی و ارزشمند است، گفت: در گذشته و در طول تاریخ هنر مردم مسلمان جهان روی دو چیز متمرکز بوده است یکی قرآن و دیگری مظاهر اهل بیت(ع) ونمادهایی که مربوط به اهل بیت(ع) بوده است.
وی به برخی از هنرهای قرآنی اشاره کرد و گفت: هنر مردم ما با قرآن جلوه پیدا کرده است و استان فارس هم با توجه به اینکه مهد هنر، فرهنگ و تمدن بوده و هست احتیاج به یک هدایت و جمع‌آوری و فراخوانی دارد که بتواند این‌ها را جمع کند و به میدان آیند و کار کنند و کار خود را ارائه دهند.

لزوم شناسایی هنرمندان قرآنی
وی ادامه داد: این‌ها تحفه‌های الهی هستند که گوشه و کناری وجود دارند و باید بتوان این‌ها را شناسایی کرده، تجمیع کرده و از وجودشان استفاده کرد و خبرگزاری قرآنی هم جایگاه مناسبی برای این است که بتواند این کار را دنبال کند.


نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ابراز کرد: ما دنبال این هستیم که فارس مجموعه قوی قرآنی شود و به اصطلاح قطب قرانی باشد اما هنوز در فضای فرهنگسازی هستیم یعنی می‌خواهیم گفتمان آن حاکم شود و هنوز این گفتمان در جامعه جا نیفتاده است که فارس می‌تواند قطبی از قطب‌های قرآنی جهان شود.

تمام تشکیلات باید در گفتمان‌سازی حاکمیت قرآن تلاش کنند
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه تمام تشکیلات باید در این مرحله کمک کنند، گفت: خواه و ناخواه بعد از این مرحله، تصور، تصدیق و عمل است که بتوانیم کاری را دنبال کرده و به مرحله اجرا گذاریم.
امام جمعه شیراز با اشاره به نقش ایکنا در این زمینه اظهار کرد: انتظاری که از خبرگزاری قرآنی می‌رود این است که فضاسازی را برای حاکم‌سازی این گفتمان در جامعه به عناوین و اشکال مختلف انجام دهد که جامعه نیز به این مسئله پی برد که استعداد قطب قرآنی بودن در این استان وجود دارد و سوابق کار نیز دال بر معناست.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه نویسندگان قرآنی بانو در استان فارس فراوان داریم، گفت:  بانوانی که نویسنده قرآن هستند و قرآن را با خط خوش و زیبا کار می‌کنند در شیراز زیاد است، بنابراین فضای کاری در استان فارس می‌بینیم اما توجه به اینکه «می‌توانیم» هنوز در بدنه مردم پیدا نشده است، باید این گفتمان را به عنوان یک فرهنگ حاکم در جامعه دنبال کنیم اینکه می‌توانیم قرآنی شویم و به سمت و سوی قرآن حرکت کنیم.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: حضور برادران و خواهران جهاد دانشگاهی در عرصه خبرگزاری ایکنا و قرآن نقشی در این گفتمان‌سازی‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها ایفا کند و آنچه دنبال می‌کنیم پیوند قرآن و هنر است که سابقه دیرینه‌ای در اسلام داشته و دارد و اگر امکان دارد نمونه‌هایی از آثار هنری  هنرمندان از گذشته خیلی دور تا به امروز آماده شده و در قالب یک نمایشگاه برای همایش قرآن و هنر ارائه شود، کار بسیار به جا و به موقعی خواهد بود.

به گزارش ایکنا، در بخش پایانی این مراسم کارت خبرنگاری آیت‌الله ایمانی توسط رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس به ایشان اهدا شد که آیت‌الله ایمانی نیز از اینکه در زمره خادمان قرآن در خبرگزاری بین‌المللی قرآنی قرار گرفته‌اند ابراز تشکر و قدردانی کرد.

captcha