حماسه ۹ دی، محصول بصیرت مردم است
کد خبر: 2620513
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
اکرمی‌نیا در پاسخ به ایکنا:

حماسه ۹ دی، محصول بصیرت مردم است

گروه سیاسی: معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نمی‌‌توان گفت ۹ دی بر بصیرت مردم تأثیرگذار بوده است زیرا این حماسه، محصول بصیرت مردم است.

محمد اکرمی‌نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه حماسه 9 دی، محصول بصیرت مردم است، گفت: حماسه 9 دی نشان داد که بصیرت سیاسی و دینی ملت ایران تا چه اندازه افزایش پیدا کرده است و مردم تا چه میزان بر آرمان‌ها و عهدی که با امام راحل و رهبری بسته‌‌اند، ایستادگی کردند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حماسه 9 دی، تأثیرات زیادی بر خاموش‌کردن جریان فتنه داشت، اظهار کرد: 9 دی پایانی بر جریان فتنه در همان مقطع زمانی بود، این در حالی بود که عده‌ای تلاش می‌کردند تا جریان فتنه را ادامه دهند.

وی، حماسه 9 دی را پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران دانست و افزود: امسال هم همانند سال های قبل، مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 9 دی بصیرت دینی و سیاسی خود را به دنیا نشان می‌دهند.

اکرمی‌نیا با تأکید بر توجه به تحولات در منطقه گفت: با توجه به تحولات منطقه، ضرورت دارد که مردم ایران همانند راهپیمایی اربعین حسینی قدرت خود را بار دیگر به  نمایش بگذارند و با توجه به حضور میلیونی شیعیان در اربعین حسینی، حماسه 9 دی امسال پرشورتر برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: اگر کشورهای 1+5 بتواند از این فرصت استفاده کرده و برای رسیدن به توافق نهایی تلاش کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما اگر دوباره به توهم دچار شده و فکر کنند با ادامه فشارها بر ایران می‌توانند به نتیجه برسند، در اشتباه هستند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به کاهش قیمت نفت و تأثیرات آن بر کشور گفت: ما هنوز این توانایی را نداریم که به طور کامل و بدون استفاده از بودجه نفت، کشور را اداره کنیم، دولت‌های گذشته نیز تلاش کردند تا وابستگی کشور را به درآمدهای نفتی کاهش دهند.

وی با بیان اینکه کاهش صادرات و قیمت نفت، بر اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد، افزود: امیدوار هستیم دولت‌مردان با وجود این کاهش، کشور را اداره کنند و به نظر می‌رسد که می‌توانند این کار را انجام دهند.

اکرمی‌نیا اقتصاد مقاومتی را تنها راه استقلال و ایستادگی اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که تحریم‌های اقتصادی بر ایران کارساز است و ما نیز باید در مقابله با این راهکار دشمن، اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک راه‌حل قطعی در پیش بگیریم.

captcha