معرفی فضائل انسانی به دنیا هدف وحدت حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 2621717
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
مدیرکل ارشاد مازندران:

معرفی فضائل انسانی به دنیا هدف وحدت حوزه و دانشگاه است

گروه سیاسی:‌ منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که ما بتوانیم انسانیت را به دنیا معرفی، دردها را پیدا و به‌دنبال درمان آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران 26 آذر‌ در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مفتح  و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی ساری برگزار شد، گفت: بحث حوزه و دانشگاه باید تحلیلگرایانه و‌ با بیان موضوعات تاریخی و جوانب آن در قالب یک کارگروه مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا حق مطلب ادا شود.

وی افزود: تردیدی نیست پویایی جامعه نخبگان چه در حوزه و چه در دانشگاه نقش اثرگذاری در رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه مکمل هم شوند می‌توانند مفهوم شرافت انسانی را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که ما بتوانیم انسانیت را به دنیا معرفی دردها را پیدا و به‌دنبال درمان آن باشیم.

وی افزود: متأسفانه در دنیای امروز از علم فقط استفاده ابزاری برای دست یابی به مطامع دنیوی شده ولی اسلام معتقد است صرف علم نمی‌تواند آدمی را به سعادت رهنمون کند.

ابراهیمی با انتقاد از یک سویه‌نگری به داشتن علم، اظهار کرد: ما باید اندیشه وحدن حوزه و دانشگاه را به صورت یک رسالت به معنای واقعی تبیین و در جامعه نهادینه کنیم تا جامعه به پرورش فضایل اخلاقی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه نسل نو ما تشنه مفاهیم بلند دینی و معنوی است، افزود: باید تلاش کنیم تا این ارزش‌ها را از طریق حوزه و دانشگاه با علم و عمل ترویج دهیم.

در ادامه سیدمجتبی مجاوریان، معاون اداری مالی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری طی سخنرانی گفت: بعد از انقلاب دو گروه روحانیون و گروه‌های روشنفکر رهبری جامعه را بر عهده می گیرند و از آنجا که گروه‌های چپ و راست که این گروه ها به علت بهره‌گیری از منطق علمی بیشتر مورد توجه بودند.

وی با اشاره به عوامل عدم موفقیت نظریه وحدت و حوزه و دانشگاه، افزود: این جریان یکطرفه بوده و اگر قرار است که محصول وحدت حوزه و دانشگاه روشنفکرانی با اعتقادات دینی و برای جامعه سودمند باشند باید این ارتباط دو طرفه باشد.

captcha