حوزه مفسر قول و دانشگاه مفسر فعل الهی است
کد خبر: 2621719
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

حوزه مفسر قول و دانشگاه مفسر فعل الهی است

گروه سیاسی: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: حوزه مفسر قول خداوند و اساتید مفسیر فعل الهی هستند و همانطور که بین قول و فعل الهی تفاوتی نیست نباید در حوزه و دانشگاه هیچ تفاوت واختلافی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت الاسلام علی اکبر یزدانی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری امروز 26 آذر ماه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مفتح  و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی ساری برگزار شد، گفت: دانشگاه مکلفل تفسیر فعل الهی و حوزویان متکفل تفسیر قول الهی است.

وی افزود: یقینا ما حوزه را مفسر سنت پیامبر و قول خداوند و اساتید دانشگاه را مکلف تفسیر فعل الهی می دانیم و همانطور که بین قول و فعل الهی تفاوتی نیست نباید در حوزه و دانشگاه هم هیچ تفاوت و اختلافی باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: با این توضیح پرواضح است اگر در جامعه اسلامی سخنی از اختلاف حوزه و دانشگاه بیان شود سخن علما و اساتید دانشگاه نیست بلکه این اقدام دشمنان برای تضعیف جایگاه حوزه و دانشگاه است.

محمدعلی بهمنیار، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در طی سخنانی در این مراسم گفت: برای وحدت حوزه و دانشگاه باید عوامل ایجاد شکاف در این مسئله را حذف کرد و راه را برای افراد نفوذی مسدود کرد.

وی افزود: اگر وحدت حوزه و دانشگاه ضعیف باشد بدون شک افراد نفوذی و ناشایست در جامعه حضور یافته و سبب ایجاد معضلات سیاسی و اجتماعی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در پاسخ به برخی سئوالات درباره حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید در بین جامعه نهادینه شود که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه آیا شبیه سازی حوزه و دانشگاه به یکدیگر، ساختن حوزه در دانشگاه، نزدیک شدن دانشگاه به حوزه، دور هم نشینی، عملیاتی کردن در امورات اجرایی جامعه و... است یا اینکه هدف چیزی غیر از این موارد است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم آن چیزی که خواست رهبری و مرحوم مطهری در موضوع حوزه و دانشگاه است دست پیدا کنیم.

captcha