درب حرم مطهر امام موسی‌بن جعفر(ع) وارد خرم‌آباد شد
کد خبر: 2621891
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

درب حرم مطهر امام موسی‌بن جعفر(ع) وارد خرم‌آباد شد

گروه هنر: درب حرم مطهر امام موسی‌بن جعفر(ع) که توسط کارکنان بانک صادرات لرستان ساخته شده‌امروز پنج‌شنبه، ۲۷ آذر وارد شهرستان خرم‌آباد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، بهروز هدایتی، مدیر شعب بانک صادرات لرستان پنج‌شنبه، 27 آذر در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، گفت: کارکنان بانک صادرات لرستان بانی ساخت درب حرم مطهر موسی بن جعفر(ع) هستند و امروز این درب وارد شهرستان خرم‌آباد برای انتقال به کاظمین شده است.
وی در خصوص ساخت این درب و مشخصات آن عنوان داشت: این درب یک تن وزن دارد و ساخت آن بیش از سه سال زمان برده که هزینه آن را کارکنان بانک صادرات لرستان از حقوق خود پرداخت کرده‌اند.
مدیر شعب بانک صادرات لرستان با بیان این‌که بیش از 25 میلیون تومان از این درب مطهر از طلا ساخته شده، افزود: مدیران و کارکنان این بانک در کنار فعالیت‌های اقتصادی خود در بخش‌های فرهنگی نیز مشارکت داشته به‌نحوی که می‌توان به ساخت درب حرم مطهر امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد.
هدایتی با یادآوری این‌که ساخت این درب از سال 1389 توسط مجرب‌ترین اساتید ایران در شهرهای اصفهان و مشهد ساخته شده است، خاطرنشان کرد: این درب به ابعاد 3.1 متر در 2 متر و با سطوح قلم‌زنی شده و میناکاری و روی آن طلاکوب شده، است.
وی یادآورشد: هزینه ساخت این درب بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال بوده که تمام وجه آن از محل کمک‌های همکاران استان در بانک صادرات پرداخت شده است.
هدایتی افزود: این درب چند روز پیش از مشهد بارگیری و امروز وارد شهرستان خرم‌آباد شده است که برای زیارت مردم در مصلای الغدیر قرار می‌گیرد.
وی گفت: این درب یک هفته در لرستان است، بعد از آن به سمت مرز مهران حرکت داده تا در کاظمین عراق و در حرم مطهر امام موسی بن جعفر(ع) نصب ‌شود.

captcha