اختتامیه مسابقات قرآن بسیج دانشجویی استان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 2623413
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

اختتامیه مسابقات قرآن بسیج دانشجویی استان یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج دانشجویی این استان در اوایل آذر از برگزاری مراسم اختتامیه در اسفندماه خبر داد.

محمدرضا زارع، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی، گفت: این مسابقات با حضور 300 شرکت‌کننده در روز ششم آذرماه برگزار شد.
وی افزود: این متسابقان در دو بخش بانوان و آقایان و در قسمت‌های قرآن و عترت به رقابت با یکدیگر پرداختند. این شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 12 جزء، تواشیح، مداحی، سخنوری، دعاخوانی و دکلمه‌خوانی رقابت خود را برگزار کردند.
مسئول مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به حضور 15 نفر از این استان برای حضور در مرحله کشوری، خبر داد و تصریح کرد: با توجه به کمبود وقت، مراسم اختتامیه این مسابقات بعد از برگزاری مرحله کشوری این جشنواره در اسفندماه برگزار می‌شود و در آن مراسم از نفرات برگزیده مرحله استانی تجلیل خواهد شد و همزمان یک محفل انس با قرآن نیز با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود.
زارع در ادامه به برگزاری مسابقات حفظ آیات موضوعی قرآن کریم، اشاره و بیان کرد: در این مسابقات برای شرکت‌کنندگان 76 آیه موضوعی قرآن کریم در نظر گرفته شده است که آزمون آن در روز 15 دی‌ماه برگزار می‌شود و نفرات برتر نیز به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

captcha