اعلام جزئیات هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 2660034
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

اعلام جزئیات هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: هشتمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع معظم تقلید از اوایل بهمن‌ماه در رشته‌های شش رشته برگزار می‌شود.

مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: هشتمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 بانوان و آقایان، اوایل بهمن‌ماه با پیام مراجع معظم تقلید آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات قرآنی در شش رشته حفظ 20، 10، 5 جزء و حفظ کل و قرائت و ترتیل‌ برگزار می‌شود، ادامه داد: مسابقات ویژه بانوان از اول تا سوم بهمن‌ماه و ویژه آقایان از هشتم تا دهم بهمن‌ماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برپا می‌شود.

نجفی‌قدسی  تأکید کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقات با مراجعه به تارنمای اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی و پر کردن فرم‌‌های ثبت‌نام می‌توانند تقاضاهای خود را به این مرکز ارسال کنند.

نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره بر اینکه مجموع جوائزی که به نفرات برگزیده در این مسابقات اهداء خواهد شد، بالغ بر سه میلیارد ریال است که بیشترین سطح جوایز در مسابقات قرآنی کشورمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: تمامی حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب 85 امتیاز را در حسن حفظ از 100 امتیاز بیاورند، مبلغ 500هزار تومان به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین حافظان 20، 10 و 5 جزء در صورت اخذ حدنصاب 85 امتیاز از 100 امتیاز در حسن حفظ، به ترتیب مبالغ 300 هزار تومان، 200 هزار تومان و 100 هزار تومان دریافت می‌کنند و متسابقان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب 85 امتیاز از 100 امتیاز به ترتیب مبالغ 300 و 200 هزار تومان اعطا می‌کنند.

نجفی قدسی درباره جوایز نفرات برتر این مسابقات ادامه داد: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ 3 میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان و نفرات سوم مبلغ 2 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند. در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز، به نفرات اول مبلغ 2 میلیون تومان، نفرات دوم یک میلیون و 500 هزار تومان و نفرات سوم یک میلیون و 250 هزار تومان اهدا می‌شود.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) بیان کرد: در رشته حفظ 10 جزء هم  به نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ 750 هزار تومان، 500 هزار تومان و 400 هزار تومان دریافت می‌کنند.

حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت تحقیق داوطلب شوند

وی درباره جوایز رشته قرائت قرآن کریم اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم رشته قرائت قرآن به ترتیب مبالغ یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون، و 750 هزار تومان اهدا می‌شود. همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون تومان، 750 هزار تومان و 500 هزار تومان تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

نجفی‌قدسی اضافه کرد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌نام کنند و در این دوره از مسابقات، بانوان می‌توانند در تمامی رشته‌های مسابقه شرکت کنند، البته مسابقات بانوان به صورت مجزا و در مکانی محفوظ با داوری اساتید قرآن بانو همراه است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته آن می‌توانند شرکت کنند، ادامه داد: حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن(تحقیق) داوطلب شوند اما قاریان صرفاً باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب کنند.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) یادآور ‌شد: شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل‌خوانی نمی‌توانند در رشته‌های حفظ شرکت کنند و یا بالعکس، چرا که یک حافظ عملاً در هنگام آزمون، ترتیل‌خوانی می‌کند و همان مواد امتحانی را دارا است.

captcha