جامعه روحانیت برای امور فرهنگی کشور راهکار ارائه دهد
کد خبر: 2687535
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
جبارزاده خواستار شد:

جامعه روحانیت برای امور فرهنگی کشور راهکار ارائه دهد

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسائل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیان است، گفت: کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد که برای تهیه آن باید گروه‌های مرجع از جمله روحانیت پیشقدم شوند و به دولت ایده و راهکار بدهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی روز گذشته، 18 دی دراولین جلسه شورای مشورتی روحانیان استان با بیان اینکه مسائل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیان است، گفت: مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگی کشور نبود نسخه مشخص برای امور فرهنگی است.

وی افزود: کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد که برای تهیه آن باید گروه‌های مرجع از جمله روحانیت پیشقدم شوند و به دولت ایده و راهکار بدهند.

جبارزاده در خصوص بودجه فرهنگی نیز گفت: متاسفانه دولت از نظر درآمدی در شرایط سختی است و امروز 85 درصد بودجه دولت صرف امور جاری می‌شود.

وی گفت: بحث یارانه‌ها و افزایش کارکنان دولت در سال‌های گذشته موجب شده است که دولت نتواند به مسائل مهم‌تر بپردازد و امروز اداره دولت کار سختی است.

جبارزاده در خصوص اقدامات فرهنگی مدیریت استان نیز گفت: در طول یک سال گذشته موضوع اقامه نماز و فرهنگ عفاف و حجاب در بدنه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی قرار گرفته و امروز وضعیت قابل قبولی در این زمینه داریم؛ لذا برای کارهایی فراتر از این باید برنامه داشته باشیم، امروز این برنامه را در بخش‌های اقتصادی و عمرانی تهیه کرده‌ایم اما در بخش فرهنگی همچنان نیازمند هم‌فکری متخصصان امر برای تهیه برنامه هستم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته در استان در یک سال اخیر از جمله بحث مبارزه با مواد مخدر و تهیه سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: باید مردم را نسبت به نظام و انقلاب خوشبین و امیدوار نگه داریم و در این راستا به کمک روحانیت نیاز داریم.

وی افزود: انتظار داریم روحانیان برای بهتر اداره کردن استان و خدمت بیشتر به مردم، به مسئولان ایده بدهند و لزوم این تعامل و همکاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت نیز در این نشست گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همه است و در این میان وظیفه روحانیت سنگین‌تر است.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه تهذیب نفوس، تحکیم اخلاق و تعلیم احکام را سه وظیفه اصلی روحانیان ذکر کرد و گفت: ارتباط صمیمانه مسئولان دولت و روحانیت ضروری است؛ چراکه درتعالیم دینی ما روحانیان ناصحان امین کارگزاران معرفی شده‌اند.

حجت‌الاسلام ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا هم گفت: شورای مشورتی روحانیان متشکل از روحانیان نخبه استان است که برای هم‌فکری و هم‌اندیشی با مسئولان اجرایی در خصوص مسائل و مشکلات مهم استان تشکیل شده است.

captcha