لرستان میزبان ۲۵۰ نفر از هنرمندان تجسمی کشور می‌شود
کد خبر: 2706179
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
۵ تا ۸ بهمن؛

لرستان میزبان ۲۵۰ نفر از هنرمندان تجسمی کشور می‌شود

گروه هنر: استان لرستان از پنجم تا هشتم بهمن‌ماه امسال میزبان ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از هنرمندان تجسمی سراسر کشور در هفتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فریبرز حاتمی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان از برگزاری  هفتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج از پنجم تا هشتم بهمن ماه سال‌جاری در خرم‌آباد خبرداد و گفت: در این دوسالانه برگزیده‌های جشنواره‌های استانی هنرهای تجسمی بسیج در خرم‌آباد گردهم آمده و با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این‌که این جشنواره با محوریت بسیج هنرمندان لرستان و در راس آن سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان برگزار می‌شود و برای برگزاری این جشنواره از برخی دستگاه‌ها همکاری گرفته‌ایم ولی محوریت کار بر عهده این سازمان است، تصریح کرد: همه هزینه‌های مربوط به برگزاری هفتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج توسط بسیج هنرمندان استان تامین شده است.

حاتمی با بیان این‌که مدیریت اجرایی کار به‌عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی بر عهده بسیج هنرمندان بوده است، عنوان کرد: این جشنواره برای نخستین‌بار است که در چنین سطحی در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان لرستان در روزهای برگزاری هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج میزبان ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از هنرمندان تجسمی سراسر کشور است یادآور شد: برگزاری این برنامه فرهنگی و هنری با محوریت بسیج هنرمندان توفیقی است که به همت بسیج برای استان لرستان حاصل شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان میزبانی لرستان در برگزاری این گردهمایی بزرگ فرهنگی و هنری را افتخاری برای این سازمان دانست و یادآور شد: برنامه‌ریزی های لازم برای میزبانی مطلوب در جریان برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

همچنین، هفتمین جشنواره سراسری دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج در بهمن‌ماه سال جاری با عنوان «تجلی حقیقیت و زیبایی» به منظور رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص در رشته‌های نقاشی، کاریکاتور، هنرهای سنتی شامل نگارگری، تذهیب، تشعیر، معرق، منبت، قلم زنی و گرافیک در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

تبیین و ترسیم مفاهیم عالی دینی به‌واسطه هنر و اندیشه والای هنرمندان، استفاده از ظرفیت‌های تخصصی اندیشگی فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی برای ترویج مفاهیم انسانی در جهان معاصر،  ایجاد زمینه‌های تعامل میان هنرمندان بسیجی خلاق و فعال در عرصه هنرهای تجسمی و هم‌اندیشی با انگیزه انتقال تجارب علمی و هنری پژوهشگران سراسر کشور از جمله اهداف برگزاری این دوسالانه است.

برخی از محورها و موضوعات این جشنواره حقیقت و زیبایی در ساحت هنر به جهت تبیین مبانی نظری حکمت هنر و زیبایی شناسی اسلامی، هنر به مثابه رسانه، استقلال فرهنگی و هنری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، جهاد فرهنگی، اقتصادی، علمی و سازندگی، استکبار ستیزی است.

همچنین، وحدت اسلامی(هبستگی و حسن همجواری)، تداوم فرهنگ علوی(غدیر، عاشورا، امید، انتظار و ظهور)، فرهنگ پایداری اعم از حماسه مقاومت، ایثار، شهادت، آزادگی، انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس، افشای فتنه گروهک‌های تکفیری به‌ویژه گروهک تکفیری داعش و چالش‌های هنر در حوزه جنگ نرم، مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مهاجم از دیگر موضوعات این دوسالانه است.

captcha