تداوم اسلام‌هراسی در عصر جاهلیت مدرن/ پیام رهبری به جوانان غرب، آغاز حرکت جدیدی است
کد خبر: 2757551
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد:

تداوم اسلام‌هراسی در عصر جاهلیت مدرن/ پیام رهبری به جوانان غرب، آغاز حرکت جدیدی است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه آزار و اهانت پیامبر(ص) در طول تاریخ ادامه پیدا کرده است، گفت: به‌ویژه در جاهلیت مدرن امروز تلاش می‌کنند اسلا‌م‌هراسی را از این طریق در میان ملت‌های مسلمان دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز جمعه، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: در میان حقوق فراوانی که در جامعه بشری مطرح است، بعد از حق خدای بزرگ، هیچ حقی به اندازه حقوق انبیا و پیامبران و اوصیای آنان مورد توجه و سفارش قرار نگرفته است.

وی با یادآوری اینکه دعوت انبیا دعوت به زندگی و حیات است یعنی حیات انسانها به وجود انبیا و پیامبران گره خورده است، افزود: اگر انسان زندگی و حیاتی دارد، در پرتو تعالیم انبیا شکل گرفته و می‌گیرد،  بنابراین آنان حق حیات به عهده ما انسان‌ها دارند آن هم  حیاتی طیب و پاک و شایسته؛ آنچنان که قرآن مجید می‌فرماید حیات و زندگی که انبیا به آن دعوت می‌کنند، حیات طیب است و در جای دیگر می‌فرماید زندگی که به دعوت انبیا حاصل می‌شود زندگی پاک و دور از آلودگی و زندگی در نور و روشنایی است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: لذا برترین حق را انبیا به عهده انسان‌ها دارند و همه انسان‌ها مسئولند که از انبیا تبعیت کنند. هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه باید فرمان او مورد قبول و پذیرش همه انسان‌ها قرار گیرد؛ در عین حال می‌بینیم بدترین تهمت‌ها و شکننده‌ترین آزارها در تاریخ زندگی بشر متوجه انبیا و پیامبران بزرگ الهی بوده است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: قرآن مجید از این گرفتاری‌هایی که برای انبیا بوده است فراوان سخن گفته است. گاهی مردم انبیا را به شکنجه، تبعید،  زندان، قتل و.. تهدید می‌کردند. حتی آنها را به زنده زنده سوزاندن تهدید می‌کردند که در آیات متعدد رآن مثل سوره اعراف، نمل، عنکبوت و.. به نمونه‌هایی از این اذیت و آزارها اشاره شده است و در میان پیامبران، پیامبر بزرگ اسلام با اینکه اشرف انبیا و برتر از همه پیامبران بوده و هست، شدیدترین اذیت‌ها متوجه او شد به طوری که بارها می‌فرمود هیچ پیامبری همانند من اذیت نشد! و یا قرآن مجید به مسلمانان دستور می‌دهد مسلمانان، شما مثل یهودیان که موسی را اذیت کردند، پیامبرتان را اذیت نکنید.

وی اظهار کرد: ای کاش به همان عصر و زمان این مسائل محصور می‌ماند ولی در طول تاریخ ادامه پیدا کرد. بعد از رحلت پیامبر همواره گروه‌هایی ستمگر پیامبر را مورد اذیت و آزار قرار دادند به‌ویژه در جاهلیت مدرن امروز در قالب شعر، فیلم، کاریکاتور، عکس و... تلاش می‌کنند این چهره بلند و پر فروغ الهی که «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ؛ و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم» (آیه 107 سوره انبیا)، نماد رحمت الهی در روی زمین بوده و هست، را لکه‌دار جلوه دهند و اسلام هراسی را از این طریق در میان ملت‌های مسلمان دنبال کنند.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: اما آنچه در این میان قابل ملاحظه است این است که سلسله انبیا پایدار و راه انبیا استوار می‌ماند. همچنان که قرآن می‌فرماید ما فکر، راه و مکتب ابراهیم(ع) را در نسل‌های پس از وی حفظ کرده‌ایم و می‌کنیم.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چند روزی امکانات ساده‌ای در اختیار دشمنان پیامبران است و گمان می‌کنند که این امکانات به نفعشان است در حالی‌که قرآن مجید می‌گوید تقابل با انبیا نابودی است، گفت: قرآن می‌فرماید ما داستان دشمنان پیامبران را به عنوان یک عبرت برای جهانیان باقی می‌گذاریم؛ دشمنان پیامبران را قطعه قطعه و نابود می‌کنیم و این نشانه‌ای است برای انسان‌های بردبارِ سپاسگر.

وی با یادآوری اینکه آنچه امروز نسبت به پیامبر(ص)، این چهره دوست داشتنی بشریت رخ داده است نه اولین است و نه آخرین، گفت: ابوسفیان و ابوجهل و ابو لهب و سایر بزرگان قریش مقابل پیامبر ایستادند؛ امروز کجایند و رئیس جمهور فرانسه که چیزی نیست که بخواهیم از فردای او سخن بگوییم. آن‌ها خس روی آبند که سیل آن‌ها را این طرف و آن طرف می‌برد و باد آن‌ها را متلاطم می‌‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت دیگری اسرائیل در ارتباط با گروهک‌های تروریستی جبهه النصره و داعش در شهر قنیطره سوریه و جهان شاهد، گفت: این دولت جعلی و متجاوز چگونه با بالگرد به رزمندگان حزب‌الله که برای مقابله با تروریست‌ها آماده شده بودند حمله کرد. این حمله بسیاری از مسائل را بر ملا کرد و نقاط ضعف اسرائیل را آشکار کرد.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: استکبار جهانی مدعی است که در حال مبارزه با تروریست است و ائتلافی با بیش از 40 کشور تشکیل داده و می‌بینیم نتیجه این ائتلاف چه بوده است. وقتی تروریست‌ها گرفتار می‌شوند چگونه آمریکا و استکبار جهانی به کمک آنها می‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در این حادثه حق مقابله به مثل و انتقام هم برای حزب‌الله لبنان و هم برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ است. چون فرماندهانی از حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند و فرمانده عزیز و بزرگواری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسید. آنانی که تنها جرمشان حضور در جبهه مقاوت و مقابله با تروریست‌ها بوده و هست. حق انتقام و تلافی برای این دو گروه پابرجاست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید فعال‌تر از آنچه هست در معرفی چهره اسرائیل به جهانیان فعالیت کرده و افکار جهانیان را روشن کند، گفت: دستگاه دیپلماسی باید از امکاناتی که در اختیار دارد حداکثر استفاده کند و چهره پشت پرده و مکر و فریب اسرائیل و آمریکا و انگلیس و فرانسه را برای سفرای کشورهای اسلامی در داخل و برای سفیران ما در کشورهای دگر،  استفاده از فضای مجازی و امکاناتی که در اختیارشان هست باید بیش از آنچه تا امروز انجام داده‌اند، انجام دهند.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: بلندگوهایی که در داخل کشور دارند آرمان انقلاب را به اشکال مختلف تضعیف می‌کنند و فضای رشد و بالندگی افکار شیطانی دشمن را در داخل مملکت فراهم می‌سازند، خوب است به خود آیند و این شهادت‌ها را ببینند و بیش از این توطئه نکنند و بیش از این آرمان‌های بلند انقلاب را به بازی نگیرند و چهره‌های خدوم انقلاب را زیر سئوال نبرند.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات دشمنان در فضای مجازی علیه سپاه پاسداران تأکید کرد: این قلم‌های مسمومی که در فضای مجازی علیه سپاه پاسداران به عناوین مختلف فعال شده آیا نباید به خود بیایند و بیندیشند که اگر فداکاری این پاسداران در مرزهای دور و نزدیک نبود، امروز همان قلم به دستان مزدوری که دارند در فضای قلم‌زنی می‌کنند و همراهان آن‌ها یا باید پوتین‌های ابوبکر بغدادی را واکس می‌زدند و یا ناموسشان در میدان جهاد نکاح ادای وظیفه کرده، شرم کنند و به خود بیایند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه سپاه پاسداران با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کند و نباید هر روز بخواهند با برچسپ ناچسب حیثیتش را زیر سؤال ببرند، افزود: اگر این‌ها نبودند داعشی‌ها با شماها چه کرده بودند؟ اگر این‌ها نبودند تروریست‌ها چه می‌کردند؟ اگر این‌ها نبودند باید بعضی از این افراد بروند دست بوسی و پا بوسی نتانیاهو و اوباما! اگر عزت و افتخاری داریم به برکت فداکاری‌های بسیج و سپاه است.

وی گفت: این‌ها نه در اتومبیل‌های گران قیمت و مرفه لمیده‌اند که دیگر نتوانند در تانک و نفربر بنشینند، نه به چرب و شیرین دنیا دل بسته‌اند که فردا نتوانند در سنگر دفاع کنند. می‌بینید مرز کشورتان را در دریای مدیترانه قرار داده‌اند که شما اینجا راحت باشید. آیا این انصاف است؟ آیا این وجدان است که ما خون آنان را که هر روز شاهد تشییع یک سردار از سرداران سپاه هستیم اینچنین قلم به دستان مزدور قلم بزنند؟.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: در این ایام کشور فرانسه با توطئه‌ای طراحی شده حرکتی را آغاز کرد که مشابه آن را قبلا آمریکا در 11 سپتامبر انجام داده بود و پشت سر آن مجله‌ای که با تیراژ چند هزار چاپ می‌شد با تیراژ میلیونی چاپ کردند و رئیس جمهور فرانسه هم صفحه اول که کاریکاتور پیامبر بزرگ اسلام بود را در دست گرفت و مقابل دوربین‌ها ایستاد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه که فرمودند «حوادث اخیر فرانسه و وقایع مشابه در کشور های غربی من را متقاعد کرد که درباره آنها مستقیما با شما سخن بگویم»، گفت: معظم‌له پیامی می‌فرستد برای جوانان آمریکای شمالی و اروپا. چه پیام اثرگذار و نتیجه بخشی که با واکنش گسترده در دنیا مواجه شد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در این پیام رهبر معظم انقلاب نکاتی را مطرح می‌فرمایند که نه تنها آنها بلکه ما هم باید به آن توجه داشته باشیم: نخست آنکه می‌گوید جوانان اروپایی آیا فکر کرده‌اید چرا دولت‌های شما هر روز علیه اسلام سیاه نمایی می‌کنند؟ دوم شناخت بی واسطه اسلام. شما اسلام را با واسطه مستشرقین و روزنامه‌های خود فروخته و رسانه‌های استکباری نشناسید! اسلام را بدون واسطه و از منابع دینی به‌دست آورید. سوم در مرزهای ساختگی و ذهنی که دیگران برایتان ساخته‌اند محصور نشوید و چهارم چرا وجدان عمومی همیشه در غرب با تاخیر بیدار می‌شود؟.

وی افزود: این سئوالاتی است که رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا بیان داشته‌اند که معتقدیم آغاز حرکتی است جدید و آغاز برنامه‌ای است نو و فضا را برای رشد و بالندگی اسلام آماده‌تر از گذشته می‌سازد.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود، دهه فجر فرصت مناسبی جهت ترسیم و تبیین اهداف بلند و کلانی که نظام در این مدت به دست آورده است،‌ دانست و گفت: مسئولان، نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها و مدارس باید در این فرصت احیای هویت دینی در جهان را بازگو کنند و بگویند که 50 سال پیش دین در جهان چه وضعیتی داشت و امروز چه وضعیتی دارد و برای جوانان بازگو کنند که اندیشه مترقی ولایت فقیه چگونه می‌تواند کشوری را از گرفتاری‌ها نجات بخشد و او را بر قله افتخار قرار دهد.

captcha