ارایه طرح «نقد روش‌های تفسیری منتج به نظریه» به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کد خبر: 2765468
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
سعید بهمنی خبر داد:

ارایه طرح «نقد روش‌های تفسیری منتج به نظریه» به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر گروه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از ارایه طرحی با عنوان «نقد و بررسی روش‌های تفسیری منتج به نظریه» به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: از سوی این گروه طرح کلی نقد و بررسی روش‌های تفسیری منتج به نظریه را به سطوح عالی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارایه کرده‌ایم که در صورت تصویب این طرح اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در گروه و مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم به تصویب رسیده است و نقطه عزیمت آن نیز بررسی و نقد روش تفسیری مرحوم شهید صدر خواهد بود.

بهمنی با بیان اینکه در صورت تصویب اولین نشست با موضوع شهید صدر برگزار خواهد شد عنوان کرد: طرح بررسی و نقد روش تفسیری مرحوم صدر با تاکید بر انتاج نظریه بودن روش برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایشان با صراحت اعلام می‌کند که باید روش تفسیری‌ای را به کار بگیریم که منتج به نظریه باشد و در قبال نظریات رقیب نظریه اسلامی را تقویت کند.

مدیر گروه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: ویژگی روش تفسیر مرحوم صدر آن است که علاوه براینکه نمونه نظری بیان کرده که روش آن تفسیر موضوعی است نمونه عملی هم دارد که از جمله آن سنت‌های تاریخی در قران کریم است.

وی افزود: ایشان از جمله معدود اندیشمندانی است که با تتبع دقیق علمی و با بهره‌گیری از تفسیر موضوعی به دنبال نظریه‌سازی و نظریه‌پردازی از قرآن برای رفع نیازهای دوره معاصر بوده است، روشی که امروز بیش از پیش به آن احتیاج داریم.

captcha