تلاش جوانان هندی برای ترویج آموزه‌های اصیل قرآنی
کد خبر: 2765474
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

تلاش جوانان هندی برای ترویج آموزه‌های اصیل قرآنی

گروه بین‌الملل: گروهی از جوانان مسلمان هند که از گسترش افراط‌گری و تصورات نادرست در مورد آموزه‌های قرآن ناخشنود هستند، اقدام به توزیع تفاسیر قرآن کریم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Indian Express»، این گروه قصد دارند، با ترویج آموزه‌های حقیقی و صلح‌آمیز اسلام با سوء استفاده افراط‌گرایان از برخی آیات قرآن کریم مقابله کنند.
محبوب هونوتاگی یکی از اعضای این گروه می‌گوید: به دلیل ترس و تفسیر نادرست دین، تروریسم در حال ریشه دواندن در جهان است. من آیات قرآن کریم را به جوانان ارائه می‌کنم تا تصورات نادرست را از بین ببرم.
وی که صاحب یک مغازه فتوکپی در شهر کالیان در ایالت مهاراشترا در هند است، همچنین تلاش می‌کند تا با تماس با بازیگران بالیوود، ضمن آگاه کردن آن‌ها در مورد معنای حقیقی دین، از تأثیر آن‌ها بر جوانان هندی برای تصحیح تصورات نادرست در مورد آموزه‌های اسلام بهره گیرد.
سجاد انوار، مهندس یک شرکت‌ شیشه‌سازی از دیگر فعالان این گروه است که با استفاده از فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در راستای ترویج پیام حقیقی آیات قرآن و مفهوم صلح در آموزه‌های قرآنی فعالیت می‌کند.
این گروه که متشکل از متخصصان در حال کار و دانشجویان است، با بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی مانند واتس اپ و فیسبوک نیز پیام خود را منتشر می‌کند و اعضای آن برای روشنگری در مراسم‌ فرهنگی و دانشگاهی نیز شرکت می‌کنند.
آن‌ها فعالیت خود را از سال گذشته در پی انتشار خبر پیوستن 4 جوان کالیانی به داعش و گمراه شدن آن‌ها از طریق چند سایت اینترنتی، آغاز کردند.
جنید شیخ، پزشک اهل شهر «تانه» که در اوقات فراغت خود در این گروه فعالیت می‌کند، می‌گوید: «ما در ایستگاه‌ها می‌ایستیم و با مردم صرف‌نظر از دینشان صحبت می‌کنیم یا به نمایشگاه‌های کتاب یا گردهمایی‌های دانشگاهی می‌رویم تا جوانان را آگاه کنیم. آن‌ها شبهات زیادی دارند که لازم است به آن‌ پاسخ داده شود.
این گروه همچنین تفسیری از قرآن به زبان اردو به قلم «مولانا وحیدالدین خان»، عالم مسلمان و فعال صلح‌گرای هندی را نیز توزیع می‌کنند.
در یک سال گذشته اعضای این گروه از 9 شهر ایالت «مهاراشترا» دیدن و تلاش کردند تا شبکه‌های گسترده‌تری را ایجاد کنند. آن‌ها همچنین تصمیم دارند که به دیگر ایالت‌ها نیز بروند و در این راستا هفته آینده عازم کلکته می‌شوند.
آن‌ها در این سفرها تفاسیر قرآن را نیز در میان مسلمانان و غیرمسلمانان توزیع می‌کنند.

captcha