حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق‌(ع) شهرستان شوط راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 2765503
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق‌(ع) شهرستان شوط راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: ‌مدیر عامل منطقه آزاد ماکو از ره‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق‌(ع) در شهرستان شوط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌‌ غربی، ‌حسین فروزان،  مدیر عامل منطقه آزاد ماکو امروز، 6 بهمن در نشست بررسی مسائل و مشکلات راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران گفت: با توجه به شتاب توسعه و پیشرفت در شهر شوط که از منطقه آزاد ماکو است در صورت تأسیس حوزه علمیه روند پیشرفت مسائل دینی و فرهنگی هم در منطقه آزاد ماکو با رونق بیشتری روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: در این راستا زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع جهت احداث حوزه علمیه سفیران هدایت که توسط یک خیر اهدا شده است در اختیار مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قرار گرفته است.

‌فروزان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه امروز قطب مذهبی ـ فرهنگی جهان اسلام است و پرورش‌یافتگان آن در زمینه‌های مختلف صاحب علم، جایگاه و منزلت خاصی ‌هستند که با راه‌اندازی حوزه‌های علمیه نشر و بسط فرهنگ دینی و مبانی شیعه را تقویت کرد.

حجت‌الاسلام سید‌محمد هاشمی، امام‌ جمعه و مسئول حوزه علمیه سفیران‌ هدایت امام‌ صادق(ع) شوط نیز در این نشست گفت: در راستای توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه سفیران هدایت راه‌اندازی می‌شود.

وی نیاز شهرستان به مبلغان و طلاب در مناطق مختلف شوط از جمله مراکز فرهنگی ـ دینی شهرها، روستاها، مساجد را از دلایل تأسیس حوزه‌های علمیه سفیران هدایت عنوان کرد و افزود: در این راستا حوزه علمیه سفیران هدایت در اوایل سال آینده در شهرستان شوط راه‌اندازی می‌شود.

امام‌ جمعه شوط افزود: با فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم و امکانات اولیه از قبیل ساختمان آموزشی و خوابگاهی، این مدرسه علمیه بعد از اخذ مجوز از شورای عالی گسترش حوزه‌های علمیه کشور در سال آینده  تعداد 35 طلاب پذیرش می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: جوانان و علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی در این مرکز آموزشی ـ تربیتی به ادامه تحصیل مشغول می‌شوند تا در آینده به تبلیغ دین مبین اسلام در سطح شهرستان و مناطق مختلف بپردازند.

captcha