برگزاری نشست بصیرتی «آشنایی با گروه‌های تکفیری» در پدافند هوایی اراک
کد خبر: 2766748
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

برگزاری نشست بصیرتی «آشنایی با گروه‌های تکفیری» در پدافند هوایی اراک

گروه اجتماعی: سومین نشست آگاه‌سازی سیاسی جهت بصیرت‌افزایی ویژه کارکنان، هنرآموزان و سربازان وظیفه با موضوع آشنایی با گروه‌های تکفیری و فرقه‌های نوظهور در مرکز پدافند هوایی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ابراهیم نژاد، از اساتید حوزه و دانشگاه امروز، 6 بهمن  در سومین نشست بصیرت  که در اراک برگزار شد، به تاریخچه مختصری در مورد چگونگی تشکیل گروه‌های تکفیری در منطقه اشاره کرد.

وی افزود:  امریکا و غرب درصدد به وجود آوردن خاورمیانه جدید هستند به همین دلیل سرویس‌های اطلاعاتی غربی به دنبال ناامن کردن منطقه هستند و به تبع آن به طور مستقیم گروه‌های شببه نظامی را مسلح و به جان مردم بی‌دفاع منطقه می‌اندازند.

ابراهمی‌نژاد اضافه کرد: به عنوان مثال در  جنگ عراق و آمریکا گروهی به سرکردگی ابومصعب زرقاوی تشکیل شد که وی از نظریه‌پردازان القاعده بود و برای اولین بار توسط آمریکا رسانه‌ای  وبزرگ جلوه داده شد و به طور غیرمستقیم نیز از آمریکا تغذیه می‌شد

وی نمونه دیگر را ابوعمر بغدادی که از سرکردگان اولیه تروریست‌ها در عراق بود اشاره کرد و افزود: این فرد نیز در سال‌های 2006 تا 2010 میلادی با سرویس های اطلاعاعتی آمریکا در ارتباط بود.

مدرس حوزه ودانشگاه در ادامه به دروغ بودن نظرایت این گروه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اگر این گروه‌ها به فکر اسلام و مسلمانان بودند در قضایای جنگ غزه که در سال گذشته اتفاق افتاد ساکت ننشسته و از خود عکس العمل نشام می‌دادند.

این مقام مسئول در پایان، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم صدردصد غربی‌ها گروه‌های تروریستی را به وجود آوره‌اند تفسیرغلطی نیست؛ چراکه غربی‌ها از آنها حمایت کرده؛ لذا چندین هزار نیروی اروپایی در داعش عضو هستند و از لحاظ رسانه‌ای نیز آنان را حمایت می‌کنند و دلیل آن هم چیزی جز ناامن کردن منطقه نیست.

captcha