نظام قرآنی جز با آموزش این کتاب آسمانی میسر نیست
کد خبر: 2785044
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
محمد انصاری:

نظام قرآنی جز با آموزش این کتاب آسمانی میسر نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) شب گذشته در مراسم پایانی مسابقات این دارالقرآن گفت: نظام قرآنی جز با آموزش قرآن در سطح محلات و حتی کوچه و خیابان توسط جامعه قرآنی میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد انصاری، مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان که شامگاه امروز، 10 بهمن ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: این مسابقات با حضور جوانان قرآنی از سراسر کشور برگزار شد که با داوری گروهی از داوران بین‌المللی همراه بوده است که این را می‌توان توفیقی دانست که امروز نصیب جامعه قرآنی شده است.
مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به آیه 57 سوره یونس، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ؛ اى مردم، به یقین، براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى، و درمانى براى آنچه در سینه‏‌هاست، و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است»، معلوم است که این کتاب بسیار مقدس است، کتابی که از سوی حضرت حق بر قلب پیامبر(ص) نازل شده است و شفا برای همه دردها است.
انصاری با تأکید بر اینکه باید تمام قاریان و حافظان خدا را سپاس‌گزار باشند که جزو حاملان قرآن هستند، تصریح کرد: این توفیقی‌ است که خداوند آن را به شما ارزانی کرده است و بر تلاوت این کتاب آسمانی بسیار تأکید شده است اما باید دانست که این مسئولیت سنگین است که بر دوش یکایک ما به ویژه جامعه قرآنی نهاده شده است.
وی با تأکید بر توجه به تهاجم فرهنگی که امروزه علیه کشورمان انجام می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حمله‌‌هایی که امروزه به اسلام می‌کنند و با اهانتی که به ساحت پیامبر(ص) می‌کنند بر همه افراد لازم است که بر امر آموزش قرآن کریم در سطح عمومی تلاش کنند.
انصاری بیان کرد: افرادی که باید آموزش قرآن را در جامعه شروع کند، جامعه قرآنی هستند و نظام قرآنی جز با آموزش قرآن در سطح کوچه، خیابان و محلات میسر نمی‌شود تا بتوان از این طریق فرهنگ قرآنی را در جامعه جایگزین و در زندگی عمومی مردم رواج دهیم.
مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) افزود: اگر فرهنگ قرآنی جایش را در زندگی مردم باز کند، هیچ گونه تهاجم فرهنگی به کشور آسیب نمی‌زند و اگر می‌خواهید مشتی بر دهان اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر اکرم(ص) بزنید تنها راه آن قرآنی کردن جامعه و آموزش قرآنی است.
انصاری اظهار کرد: اگر توانستیم جامعه را قرآنی کنیم آن هنگام است که دشمن هیچ جایگاه نفوذی به کشور پیدا نمی‌کند لذا ضروری است در راستای تعلیم و آموزش قرآنی در کشور اقدامات لازم انجام گیرد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(دامت برکاته) مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن، عنوان کرد: ضروریست تا سر در ورودی جامعه، شروع الفبای قرآنی و سپس آموزش تدبر و فهم قرآن باشد و شروع این کار نیز به دست جامعه قرآنی است.
انصاری با تأکید بر آموزش و تعلیم قرآن به جامعه، گفت: مردم را باید مسلح به قرآن کنیم و اگر مردم را مسلح به قرآن کردیم آن هنگام جامعه سالم می‌ماند و با هر تلنگری از هم نمی‌پاشد.
مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) بیان کرد: لازم است تا نهضت قرآنی در جامعه آغاز شود و هر کدام از اساتید قرآنی به آموزش 100 نفر بپردازند تا به فرمایش مقام معظم رهبری(دامت برکاته) جامعه عمل به پوشانیم و صدها هزار حافظ قرآن در جامعه داشته باشیم.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الف-محسنی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ - ۱۹:۴۶
0
0
خدایا این عزیزان وبزرگان چقدر خوب حرف رابیان می کنند
captcha