استقبال دارالافتاء مصر از اجرای طرح «روز درهای باز مساجد» در انگلیس
کد خبر: 2801713
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

استقبال دارالافتاء مصر از اجرای طرح «روز درهای باز مساجد» در انگلیس

گروه بین‌الملل: دارالافتاء مصر، دیروز، 13 بهمن‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، از مشارکت ۲۱ مسجد انگلیس در اجرای طرح روز درهای باز مساجد برای غیرمسلمانان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «المصریون»، 21 مسجد در انگلیس، روز یکشنبه 12 بهمن‌ماه در طرح روز درهای باز مساجد برای غیرمسلمانان با عنوان «از مسجد من دیدن کنید» مشارکت کردند.
این طرح با هدف افزایش آگاهی غیرمسلمانان از فعالیت‌ها در مساجد و مقابله با اسلام هراسی در این کشور برگزار شد و مساجد انگلیس پذیرای شهروندان از هر دین و مذهبی بودند. 
این طرح که از سوی شورای مسلمانان انگلیس برگزار شد، بخشی از تلاش‌ها این شورا برای کاهش تنش بین جوامع مختلف در این کشور است که پس از حملات ماه گذشته میلادی در فرانسه صورت می‌گیرد. 
شورای مسلمان انگلیس هدف از اجرای این طرح را آشنایی پیروان سایر ادیان با اسلام و مقابله با جریانات اسلام‌هراسی که بعد از وقایع اخیر پاریس دامن زده شده، اعلام کرده است.
دارالافتاء مصر در این بیانیه بر اهمیت این گونه اقدامات برای نشان دادن چهره واقعی و رحمانیت اسلام و معرفی اخلاق و سیره پیامبر رحمت(صلی الله علیه وآله وسلم) به صورت عملی تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: این طرح اقدامی سازنده و مثبت بود که باعث نشر فرهنگ صلح و همزیستی و ترویج روح محبت و دوستی در جوامع غربی می‌شود و در همگرایی بیشتر میان شهروندان یک جامعه با فرهنگ‌های متفاوت و ادیان مختلف تأثیرگذار است.

captcha