راهیابی متسابقان شرکت پالایش نفت امام‌ خمینی(ره) شازند به مرحله سراسری مسابقات قرآن
کد خبر: 2822544
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

راهیابی متسابقان شرکت پالایش نفت امام‌ خمینی(ره) شازند به مرحله سراسری مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند از اعزام متسابقان این شرکت به مرحله سراسری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد.

عباس سلیمانی، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (شازند) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان این مطلب که مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت پالایش همه ساله با حضور کارکنان و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود، گفت: این دوره از مسابقات با هدف تمسک هرچه بیشتر با مفاهیم بلند و آسمانی قرآن کریم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی از اعزام متسابقان به بیستمین مرحله سراسری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در این شرکت خبر داد و گفت: طبق اطلاعات به دست آمده بیش از 525 متسابق در رشته‌های مختلف از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سلیمانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی در جامعه، به‌کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: قرآن کریم بهترین منبع استخراج دستورات زندگی بوده و در واقع ترویج سبک زندگی قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات به‌شمار می‌رود.

وی همچنین بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و قرآنی را اهم عوامل انحرافات در جامعه دانست و اعلام کرد: امید است با نهادینه‌ کردن احکام و موازین دینی و اسلامی گامی محکم در راستای رفع مشکلات جوانان و نوجوانان برداشته و آنان را ‌برابر توطئه و فتنه‌های دشمنان بیمه کنیم.

سلیمانی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در دو بخش کتبی و شفاهی در قالب رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تفسیر سوره مبارکه «نساء»، نهج‌البلاغه و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه در مرحله استانی در مجموع 95 نفر از متسابقان به کسب عناوین اول تا سوم نائل آمدند، گفت: خوشبختانه متسابقان از آمادگی قابل قبولی برخوردارند و در نهایت 45 داوطلب به مرحله کشوری اعزام شدند.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: مسابقات مرحله کشوری بیستمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه این شرکت از فردا، 21 بهمن به‌مدت 4 روز به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

captcha