کلنگ احداث ساختمان جدید دبیرستان صدرا در زنجان به زمین زده شد
کد خبر: 2826979
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
صبح امروز؛

کلنگ احداث ساختمان جدید دبیرستان صدرا در زنجان به زمین زده شد

گروه اجتماعی: صبح امروز، ۲۰ بهمن‌ماه کلنگ احداث ساختمان جدید دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدر در زنجان در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۲۴ مترمربع ‌به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام حسن صلاحی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح امروز، 20 بهمن‌ماه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در این استان، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: این دبیرستان برای نخستین‌بار در استان زنجان، حدود پنج سال پیش کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به این‌که محل مناسبی برای فعالیت این دبیرستان در گذشته وجود نداشته است، امسال با همکاری اداره راه و شهرسازی استان، زمینی به مساحت 2 هزار و 224 متر مربع برای احداث ساختمان جدید در اختیار مسئولان این دبیرستان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تأکید بر این‌‌که در صورت تأمین اعتبار، امکانات مناسبی برای این مدرسه تأمین خواهد شد، اظهار کرد: این ساختمان در قالب مجتمع سه طبقه آموزشی 9 کلاسه احداث خواهد شد و پسران نوجوان علاقه‌مند به تحصیل در این حوزه می‌توانند در مقطع دبیرستان در آن تحصیل کنند.

صلاحی تصریح کرد: آموزش‌ها در این دبیرستان با دروس حوزوی نیز هم‌خوانی داشته و دانش‌آموزان به دلیل آشنایی عمیق با دروس و معارف دینی، پایه‌هایی قوی برای ورود به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که معارف دینی در این دبیرستان به‌صورت تخصصی و عمیق آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: در دوره نخست فارغ‌التحصیلی این دبیرستان، رتبه‌های مناسبی در کنکور دانشگاه‌ها از سوی دانش‌آموزان کسب شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار و ایجاد زمینه مناسب فعالیت این مدارس، شهرستان‌های زنجان نیز از برکات آموزش معارف اسلامی و قرآنی دبیرستان‌های صدرا بهره‌مند خواهند شد.

captcha