مهم‌ترین چالش آمریکا از بین رفتن اقتدار جهانی گذشته است
کد خبر: 2831579
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
فرمانده سپاه ولی عصر(عج):

مهم‌ترین چالش آمریکا از بین رفتن اقتدار جهانی گذشته است

کانون خبرنگاران نبأ/ کورش اکبری: فرمانده سپاه ولی عصر(عج) استان خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «شهیدنامه مسجدسلیمان در هشت سال دفاع مقدس» گفت: مهم‌ترین چالش آمریکا مربوط به از بین رفتن اقتدار جهانی گذشته خود است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با حضور تنی چند از خانواده معظم شهداء شهرستان مسجدسلیمان و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان آیین رونمایی از کتاب 831 صفحه‌ای «شهیدنامه مسجدسلیمان در هشت سال دفاع مقدس» که توسط انتشارات علمی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان به چاپ رسیده است در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه پاسداران خوزستان در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر، گفت: از حُسن توجه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برای انتشار کتاب شهید نامه مسجدسلیمان تشکر می کنم و امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد ره رو صادق راه شهداء عزیز باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران خوزستان سپس گفت: بحمدالله تا آنجا که اطلاع دارم در شهرستان مسجدسلیمان بین مسئولان ادارات و نهادها همدلی خاصی برای از بین بردن مشکلات و آلام مردم وجود دارد؛ ظرفیت‌های خوبی در مسجدسلیمان چه در خارج از شهر و چه داخلی و چه دانشگاهی در شهرستان وجود دارد که بتوانند با کمک دیگر مسئولان آلام مردم این شهرستان را کم کند.

شاهوارپور با اشاره به چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هیچ کشوری باور نداشت که ملت ایران روزی در برابر حکومت پهلوی که مورد حمایت کشورهای استکباری بود به پا خیزد و مسیری غیر از راه دو ابر قدرت شرق و غرب را در نظر بگیرد و با یک شیوه جدید، انقلاب خود را به پیروزی برسانند.

وی افزود: تصور عمومی در خصوص به نتیجه رسیدن هر انقلاب تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این بود که برای مبارزه با هر دولت باید به یکی از شیوه‌های چپ و راست که توسط دو ابر قدرت آمریکا و شوروی مورد استفاده بود، عمل کرد. اما بر خلاف این تصورات، امام خمینی(ره) راهی جدید در مبارزه با ظلم و ستم ابداء کرد که این راه همان استفاده از ظرفیت مردمی در مقابله با استکبار بود که این شیوه جدید توسط انقلاب اسلامی به جهان معرفی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به حرکت‌های خوبی که در دانشگاه های کشور برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهداء انجام می‌شود، گفت: در مکتب اسلام شهادت ظرفیتی است که نمی‌توان با آن به‌راحتی مقابله کرد چرا که در فرهنگ دینی ما شهادت پایان کار نیست بلکه آغاز زندگی جدید است.

شاهوارپور در بخش دیگری از صحبت خود، تصریح کرد: نظریه‌پردازان امریکایی معتقد بودند بعد از فروپاشی شوروی نبض جهان در دست آمریکا است و می‌توانند بر جهان حکومت کنند به همین خاطر هرگز فکر نمی‌کردند کشوری مانند ایران بتواند تمام معادلات آن‌ها را به هم بزند و آمریکا را به چالش بکشد.

وی در همین خصوص گفت: با توجه به اتفاقاتی که در منطقه صورت گرفته و ساقط شدن بعضی از رژیم‌های مورد حمایت آمریکا، می‌توان به این نتیجه رسید که یکی از مهم‌ترین چالش‌های امریکا بحران اقتدار جهانی است که روز به روز این اعتبار و اقتدار جهانی رو به کاهش و از بین رفتن است.

فرمانده سپاه خوزستان در همین خصوص گفت: آمریکایی‌ها به دنبال دست‌یابی به اهداف خود سعی کردند با بهره‌گیری از اتحاد برخی از کشورهای اروپایی، دولت سوریه را سرنگون کنند اما به دلیل عدم شکل‌گیری کامل این اتحاد و یا عدم همکاری برخی از دولت‌های اروپایی، آمریکا نتوانست به هدف خود برسد که همین موضوع یک بار دیگر اقتدار آمریکا را در منطقه و جهان زیر سؤال برده است.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: چالش دیگر پیش‌رو دلت مردان آمریکا، عدم مشارکت مردم این کشور در برنامه های دولت است و چالش هویت یکی دیگر از مشکلات موجود در آمریکا است که با توجه به این موضوع امروزه شاهد فروپاشی بنیان خانواده و تبعیض نژادی  در آمریکا هستیم که باعث بوجود آمدن چالشی بزرگ برای سردمداران این دولت شده است.

سردار شاهوارپور در بخشی دیگر صحبت خود با اشاره به روند شکل گیری گروه ترویستی داعش، تصریح نمود: آمریکایی برای جلوگیری از پیروزی امت اسلامی، اقدام به تشکیل و راه اندازی گروه ترویستی  داعش کرد که پس از آموزش لازم این گروه که در اسراییل و یا برخی از کشورهای تحت سلطه آمریکا صورت گرفت، آن ها را به سوریه فرستاد تا با هدف براندازی دولت بشار اسد بتواند ایران را در منطقه به چالش بکشد.

وی در ادامه گفت: آمریکا علی‌رغم حمایت همه‌جانبه از گروهک ترویستی داعش علیه رزمندگان سوریه، نتوانست هرگز به هدف خود برسد و از سوی دیگر با توجه به شکست پی درپی این گروهک، در حال حاضر نیروهای داعش، خود به تحدید بزرگی برای دولت های اروپایی و حتی آمریکا تبدیل شده‌اند.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان، گفت: هدف اصلی آمریکا از اقدامات مختلفی که در منطقه انجام می دهد در حقیقت این است که مقاومت را از ما بگیرید، این کشور استکباری برای رسیدن به هدف خود با اعمال تحریم های زیاد به دنبال فشار به مردم ایران است تا اتحاد مردمی در حمایت از انقلاب را کم نماید اما مردم ایران ثابت کرده اند این توطئه هم مانند دیگر توطئه ها هرگز خللی در عزم مردم در ایستادگی در برابر استکبار وارد نخواهد کرد. و افتخار ما این است امروزه جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی مقاومت در منطقه شناخته می شود که توانسته با اقتدار بی سابقه در برابر زیاده خواهی استکبار ایستادگی نماید و ابهت استکبار را بشکند.

سردار شاهوارپور در پایان خاطر نشان کرد: امروز در این جلسه که رونمایی از کتاب "شهید نامه  مسجدسلیمان" است جمع شده ایم که یک بار دیگر اعلام کنیم که مردم ایران با اقتدار راه شهدا را ادامه می دهند و با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن ماه ضمن برائت از آمریکا و اسراییل به جهانیان ثابت خواهند کرد که همچنان گوش به فرمان مقام عظمای ولایت و پشتیبان دولت خواهند بود.

در ابتدایی این جلسه مسعود شهبازی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به کلیه شرکت کنندگان در آیین رونمایی از کتاب «شهید نامه مسجدسلیمان»، گفت: واحد دانشگاهی مسجدسلیمان به عنوان بزرگترین نهاد تحصیلات عالی در این شهرستان خود را موظف می‌داند که جهت پاسداشت آرمان‌های انقلاب و ترویج فرهنگ شهادت اقدامات شایسته ای انجام دهد که در همین خصوص از چاپ و انتشار کتاب زندگینامه شهید علیمردان خان بختیاری به عنوان شهید مبارزه با استبداد پهلوی شروع کردیم و در ادامه این مسیر اقدام به نام‌گذاری بلوار ورودی واحد به نام این شهید بزگوارنمودیم و یکی دیگر از اقدامات نیز تمثال تنی چند از شهداء سرافزارمسجدسلیمان را در ساختمان‌های این واحد دانشگاهی نصب کرده‌ایم.

رئیس واحد مسجدسلیمان  سپس گفت: کتاب شهید نامه مسجدسلیمان نیز باهدف ترویج فرهنگ شهادت و گرامی داشت یاد شهیدان سرافزار در 1000 جلد منتشر شده است که از همه کسانی که در نوشتن این کتاب تلاش کردند، چه نویسندگان و چه مقامات شهرستانی همچون امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان که بسیار در این رابطه همکاری و پشتیبانی کردند، از سردار هشت سال دفاع مقدس حاج محسن رضایی که در تدوین این کتاب یاری گر مجموعه دانشگاه و نویسندگان بودند و از مسئولین بنیاد شهید مسجدسلیمان و دیگر عزیرانی که همکاری شایسته داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

در پایان این مراسم پس از صحبت یکی از نویسندگان کتاب «شهید نامه مسجدسلیمان در هشت سال دفاع مقدس»، این اثر رونمایی شد.

captcha