داعش مفسد فی الارض است / تکفیری‌ها هیچ رابطه‌ای با دین اسلام ندارند
کد خبر: 2844145
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مفتی اعظم مصر:

داعش مفسد فی الارض است / تکفیری‌ها هیچ رابطه‌ای با دین اسلام ندارند

گروه بین‌الملل: شوقی علام، مفتی اعظم مصر با تأکید بر این که جریان‌های تکفیری هیچ رابطه‌ای با دین اسلام ندارند، داعش را گروهی خطرناک و مفسد فی الارض دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الأهرام»، شوقی علام در گفت‌وگو با این رسانه خبری در این باره گفت: داعش یک گروه خطرناک و مفسد فی الارض است و تکفیری‌ها هیچ رابطه‌ای با دین اسلام ندارند و فهم و درک آنان از این دین نادرست است.
وی با اشاره به این که خطر تکفیری‌ها برای دین اسلام بیشتر از دشمنان این دین است، اظهار داشت: اسلام احکامی برای حفظ و تأمین حقوق اسیر دارد و پیامبر اکرم (ص) نیز اصحابش را به خوش رفتاری با اسیران توصیه فرموده‌اند، ولی ادعای داعش مبنی بر این که خلیفه اول فردی را به نام «الفجاءة السلمی» زنده در آتش سوزاند، ادعایی باطل و بی‌ اعتبار است، زیرا روایت سوزاندن السلمی روایتی نادرست است و علما اجماع دارند که اسیر به هیچ وجه نباید زنده سوزانده شود؛ حتی اگر در میدان جنگ اسیر شود، چه برسد به اینکه اسیر دست بسته باشد.
شوقی علام به زنده‌سوزی معاذ الکساسبه، خلبان اردنی به دست گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: قتل فجیع اسیر در اسلام نهی شده است و روایتی درباره ممنوعیت اعدام با آتش در متون اسلامی وجود دارد.
مفتی مصر اعلام کرد: اسلام دستور خوش رفتاری با اسیران را صادر کرده است و خداوند متعال در آیه 8 و 9 سوره «الانسان» می‌فرماید: «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا* إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاء وَلَا شُکُورًا»(و به [پاس] دوستى [خدا] بینوا و یتیم و اسیر را خوراک مى‏‌دادند، ما براى خشنودى خداست که به شما مى‌‏خورانیم و پاداش و سپاسى از شما نمى‌‏خواهیم)، بنابراین خوش رفتاری با اسیر شامل تأمین آب، غذا، پوشاک، درمان و عدم توهین لفظی می‌شود ولی گروه‌های تروریستی همچون داعش چنین وانمود می‌کنند که قتل، انفجارهای تروریستی و سوزاندن دیگران جهاد در راه خداوند است ولی جای تعجب اینجاست که داعش مسلمانانی را که معتقد به خداوند و پیامبر(ص) هستند، می‌کُشد.
مفتی اعظم مصر گفت: داعش برای دین اسلام خطرناک‌تر از دشمنان این دین است. داعش مفسد فی الأرض است و خداوند مفسدان را در قرآن کریم لعنت کرده است.

captcha