افتتاح دفتر آیت‌الله محقق کابلی در «غزنی» افغانستان
کد خبر: 2876832
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

افتتاح دفتر آیت‌الله محقق کابلی در «غزنی» افغانستان

شعب خارجی: دفتر مرجعیت دینی حضرت آیت‌الله العظمی قربانعلی محقق کابلی(از مراجع تقلید افغانستان) طی مراسمی در شهر «غزنی» افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، این مراسم با مشارکت علمای دین در غزنی، شخصیت‌های مهم قومی و ده‌ها تن از شهروندان این شهر برگزار شد. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری، عضو شورای علمای شیعه شهر غزنی در این مراسم وجود دفاتر مراجع دینی را در یک ضرورت مبرم برای مردم این ولایت برشمرد. 
وی گفت: شهروندان غزنی مردمی متدین و باورمند به علمای دینشان هستند و وجود دفاتر مراجع عظام در این شهر باعث خرسندی و وحدت اجتماعی مردم می‌شود. 
این عضو شورای علمای شیعه در غزنی از دیگر آیات عظام نیز تقاضا کرد که در این شهر دفتر ایجاد کرده و فعالیت‌های فرهنگی دینی را گسترش دهند. 
در همین راستا، عبدالمالک حبیبی، مسئول دفتر سیاسی حزب وحدت در غزنی از افتتاح دفتر آیت‌الله محقق کابلی در غزنی استقبال کرد و آن را عامل خیر و انسجام مردم این ولایت دانست. 
وی گفت: نیازهای اجتماعی و شرعی مردم شهر غزنی ایجاب می‌کند که مراکز دینی به خصوص دفاتر آیات عظام در غزنی ایجاد شود. 
در غزنی ده‌ها مدرسه دینی و دارالحفاظ فعالیت دارند، اما این نخستین‌‌بار است که یک مرجع تقلید شیعه در این شهر به شکل رسمی دفتر افتتاح می‌کند.

captcha