هم‌اندیشی مدرسان طرح تربیت مربی آموزش عمومی قرآن پایان یافت
کد خبر: 2882595
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

هم‌اندیشی مدرسان طرح تربیت مربی آموزش عمومی قرآن پایان یافت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دومین دوره هم‌اندیشی مدرسان طرح سراسری تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم، ۲۹ بهمن تا۱ اسفندماه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ دومین دوره هم‌اندیشی مدرسین طرح سراسری تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم، 29 بهمن تا 1 اسفندماه با حضور 52 از مدرسان، رشته‌های قرائت و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، در شهر مقدس قم برگزار شد.

این دوره با هدف نقد و بررسی ترم نخست و تبیین سیاست‌های منسجم در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش‌های در ترم‌های آتی، با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و نیز بنیاد خاتم الاوصیاء برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، این دوره از ساعت 14 روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با سخنرانی حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشورو دبیر اجرایی طرح ملی تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم و با برگزاری کلاس‌های نقد و بررسی سرفصل‌های دروس ترم نخست، دررشته قرائت و با حضور استاد مهدی سیف با مشارکت مدرسین این رشته مدرس، پیگیری شد.

همچنین مدرسان رشته ترجمه و مفاهیم نیز درروز نخست در کلاس «آشنایی با مبانی و روش تدریس ترجمه و مفاهیم قران در سطح تکمیلی » که توسط استاد ملکوتی نیا برگزار شد، حضور یافتند.

شرکت کنندگان در پایان روز نخست نیز در کلاس درس انس با قرآن با حضور استاد فریدونی حضور یافتند.

روز دوم؛ حضور در کلاس آموزش تجوید عمومی قرآن کریم

دومین روز از این هم‌اندیشی، از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه آغاز شد و مدرسین رشته قرائت در کلاس روش تدریس «آموزش تجوید عمومی قرآن کریم» باحضور استاد سیف حضور یافتند.

همچنین مدرسین رشته ترجمه ومفاهیم قرآن کریم درکلاس مرورنکات مهم سرفصل‌های ترم دوم و دروسی که جهت تدریس به مربیان این طرحدر ترم دوم در نظر گرفته شده است، با حضور استاد وکیل شرکت کردند.

یادآور می‌شود، کلاس‌های رشته ترجمه و مفاهیم دربعد از ظهر روز دوم نیز با همین موضوع ادامه یافت. کلاس‌های رشته قرائت در روز پنج‌شنبه در تمام ساعت‌ها، با موضوع روش تدریس «آموزش تجوید عمومی قرآن کریم» و توسط استاد سیف پیگیری شد.

آشنایی با انواع روش‌های تدریس

پایان بخش دومین دوره هم‌اندیشی مدرسین طرح ملی تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم، برگزاری دو کلاس کارگاه روش تدریس شرکت‌کنندگان در رشته قرائت با حضور استاد سیف و نیز دو کلاس با عنوان آشنایی با مبانی و روش تدریس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در سطح تکمیلی، با حضوراستاد وکیل بود.

در کلاس کارگاه تدریس از شرکت‌کنندگان آزمون مختصری در خصوص روش تدریس به عمل آمد که طی آن مدرسین با انواع روش‌های تدریس آشنا شدند.

شایان ذکر است، دومین دوره هم‌اندیشی مدرسین طرح تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم با هدف نقد و بررسی ترم نخست و تبیین سیاست‌های واحد و منسجم در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش‌های در ترم‌های آتی، با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و نیز بنیاد خاتم الاوصیاء برگزار گردید.

دوره ویژه خواهران نیز با حضور 55 نفر ازخواهرانمدرس طرح تربیت مربی از سراسر کشور، طی روزهای22 تا 24 بهمن، در دو رشته قرائت و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، در شهر مقدس قم برگزار گردید.

یادآور می‌شود، از جمله برنامه‌های جانبی این دوره که یکی از ویژگی‌های بارز آن برگزاری در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بود، حضوردر مراسم قرائت دعای کمیل در حرم حضرت معصومه (س) و نیز ندبه خوانی درمجتمع نور بود، همچنین زیارت مسجد مقدس جمکران در روز نخست از برنامه‌های جانبی این دوره محسوب می‌شود.

طرح ملی تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم ازمهرماه سال جاری باحضور 2400 داوطلب ونیز 150 مدرس دردورشته قرائت وترجمه ومفاهیم قرآن کریم، درجهت تربیت مربیان قرآنی ورفع کمبود این مربیان درسراسرکشوربه ویژه مناطق محروم کشورواعزام آن‌ها به مناطق مختلف، به همت بنیاد خاتم الاوصیاء وبامشارکت اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کشورآغازشد.

یادآور می‌شود، در ترم دوم طرح ملی تربیت مربی آموزش عمومی قرآن کریم، نقاط ضعف ترم نخست در برگزاری وزمان بندی کلاس‌ها، سرفصل‌های دروس مطروحه برای مربیان و ... رفع وامید است مربیانی به واقع قرآنی در جهت آموزش عمومی قرآن کریم در سطح کشور تربیت شوند.

captcha