جابجایی پرواز ۱۰ کاروان عمره گزاران به دلیل کاهش صدور ویزا
کد خبر: 2904324
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵
اوحدی خبر داد:

جابجایی پرواز ۱۰ کاروان عمره گزاران به دلیل کاهش صدور ویزا

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت از جابجایی پرواز ۱۰ کاروان عمره‌گزار ایرانی به دلیل اختلال در روند صدور ویزای عمره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بیش از 10 روز است که کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد صدور ویزای عمره گزاران ایرانی را تا میزان 50 درصد کاهش داده اند که به دلیل پیش بینی هایی که در این خصوص صورت گرفته بود، خوشبختانه تا روز پنج شنبه هفتم اسفند ماه مشکل جدی در اعزام زائران ایرانی بوجود نیامد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه از روز پنج شنبه مجبور شدیم به دلیل عدم صدور ویزای زائران پرواز 10 کاروان عمره گزاران را جابجا کنیم که انشاءالله پرواز این گروه از زائران حداکثر ظرف یک ماه و نیم آینده انجام خواهد گرفت و زائران این 10 کاروان به عمره مشرف خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص اضافه کرد: پروازهای لغو شده امروز مربوط به کاروان های استان تهران، خراسان رضوی، گلستان و یزد بوده است.

اوحدی خاطر نشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص رفع مشکل جاری تلاش جدی کرده است همچنین از سوی سازمان حج و زیارت مکاتبات لازم و مذاکراتی با وزیر حج عربستان و معاونان وی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم به زودی این مسئله مرتفع شود و عمره گزاران کشورمان بدون هیچ وقفه ای به سرزمین وحی اعزام شوند.

لازم به ذکر است: عملیات عمره جاری از 13 آذرماه آغاز شده و تاکنون بیش از 290 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند.

captcha