امتناع قاضی کانادایی از بررسی پرونده بانوی محجبه
کد خبر: 2909811
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

امتناع قاضی کانادایی از بررسی پرونده بانوی محجبه

گروه بین‌الملل: یک قاضی کانادایی در ایالت کبک از بررسی پرونده یک بانوی مسلمان اجتناب و برگزاری جلسه دادرسی را منوط به برداشتن حجاب وی کرد!

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CBC News»، الیانا مارنگو، قاضی شهر مونترال کبک به «رانیه العلول» اعلام کرد که یا حجابش را بردارد و یا تقاضای تعویق جلسه دادرسی برای مشورت با یک وکیل را تسلیم دادگاه کند!
این قاضی کانادایی اعلام کرد: «در دادگاه داشتن چیزهایی مانند کلاه یا عینک آفتابی ممنوع است و من نمی‌دانم چرا داشتن روسری نباید ممنوع باشد. من تا زمانیکه شما روسری بر سر دارید، به این پرونده رسیدگی نمی‌کنم».
وی پس از اینکه العلول عنوان کرد که استطاعت پرداخت حق‌الزحمه یک وکیل را ندارد و نمی‌خواهد که پرونده‌اش به تعویق بیفتد، دادگاه را به تعویق انداخت.
العلول که یک مادر تنهاست در دادگاه حضور داشت تا اتومبیل خود را از اداره بیمه اتومبیل کبک پس بگیرد. اداره بیمه اتومبیل العلول را به خاطر رانندگی پسرش با گواهینامه تعلیق شده، توقیف کرده است.
رانیه گفت: «وقتی که قاضی اصرار کرد که حجابم را بردارم، احساس کردم که با من مانند یک انسان رفتار نمی‌شود».
وی افزود: «من نمی‌خواهم که هیچ زن دیگری با چنین چیزی مواجه شود. کسی که شغل قضاوت را بر عهده دارد، نباید چنین رفتاری داشته باشد».
العلول تاکید کرد که در حال تنظیم یک دادخواست علیه این قاضی است.
در پی انتشار این خبر، مارنگو درخواست‌های رسانه‌ها مبنی بر اظهارنظر در مورد این مسئله را رد کرد.
بنابر قوانین کانادا، داشتن حجاب در دادگاه غیرقانونی نیست و قانون فقط می‌گوید که حاضران در دادگاه باید لباس مناسب داشته باشند.
در سال 2013 حزب «پارتی کبکوآ» تلاش کرد تا استفاده از نمادهای دینی در اماکن عمومی ایالت فرانسوی زبان کبک را ممنوع کند که این لایحه پس از شکست این حزب در انتخابات 2014 از اعتبار ساقط شد.

captcha