اولین وظیفه حاکمیت فراهم کردن زمینه اقامه نماز است
کد خبر: 2914385
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

اولین وظیفه حاکمیت فراهم کردن زمینه اقامه نماز است

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: حاکمان جامعه باید پرچم‌داری نماز را در جامعه به عهده بگیرند، این تمکن تنها خواندن نماز نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌السلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان روز یکشنبه، 10 اسفندماه در همایش «یاوران نماز»، گفت: حاکمان جامعه باید پرچم‌داری نماز را در جامعه به عهده بگیرند، این تمکن تنها خواندن نماز نیست.

وی ادامه داد: این تمکن در مورد نماز همچنین، شامل بستر سازی و گسترش نماز در جامعه و بین جوانان است و اینکه حاکمیت اسلامی زمینه‌ای را فراهم کند که در جامعه اسلامی نماز در قالب‌های مختلف ترویج پیدا کند.

حسنی‌حلم بیان کرد: به دنبال هر فلسفه‌ای یک چرا، استدلال و پرسش وجود دارد، کسانی که در یک نظام اسلامی تمکن یافته هستند، بیشتر در معرض خطا و هجوم شیطان قرار می‌گیرند و آفاتی چون تکبر، نخوت، خود‌بینی بیشتر آنها را می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد: این افراد در جامعه باید جزو افرادی باشند که بسترساز نماز باشند، هم نماز را بخوانند و هم یک برای نماز تلاش کنند، زیرا که نماز کارخانه آدم‌سازی است.

حسنی‌حلم اظهار کرد: چنین انسانی در راه درست همراه با اخلاق، صداقت و تربیت است و اگر ما به دنبال این هستیم که جامعه‌ای عاری از اختلالات روانی، فساد، بی‌عیب و درست تشکیل بدیم که اختلالات روحی-روانی نیز دور باشد و آن جامعه در سلامت اقتصادی، جسمی و روحی باشد تنها راهش ترویج نماز است.

وی عنوان کرد: نماز یک وسیله و تکیه‌گاه مطمئنی برای رسیدن به سرمنزل مقصود است و هدف اصلی کارکرد و خروجی نماز نیز همین است، نباید تنها به نماز خواندن یک فرد توجه کنیم بلکه باید بدانیم اخلاق کردار چطور است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان اظهار کرد: یک فرد نمازخوان باید کارکرد نماز را در خودش زنده کرده و اگر این اتفاق بیافتد که ما آثار نماز و کارکرد نماز را دقیقا در خودمان مطالعه کنیم جامعه ما یک جامعه بااخلاق و سالم خواهد شد.

captcha