واکنش مجدد جامعه مدرسین به خبر جعلی پیدا شدن قرآن ۱۱۵ سوره‌ای
کد خبر: 2917817
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

واکنش مجدد جامعه مدرسین به خبر جعلی پیدا شدن قرآن ۱۱۵ سوره‌ای

گروه حوزه‌های علمیه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای چندمین بار، دامن زدن به انتشار خبر جعلی منتسب به آیت‌الله مقتدایی درباره قرآن ۱۱۵ سوره‌ای را شیطنت رسانه‌ای دشمنان اسلام و قرآن برای مشوه کردن افکار عمومی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در اطلاعیه جامعه مدرسین آمده است: همان‌گونه که بارها چه در مصاحبه با آیت‌الله مقتدایی و چه از طریق دفتر جامعه مدرسین اعلام شد، خبر پیدا شدن قرآن با 1400 سال قدمت در اطراف شهر قم که دارای 115 سوره است، جعلی بوده و آیت‌الله مقتدایی در سال 1390 که برای اولین بار این مطلب موهن منتشر شد، آن را جعلی دانست.

در پی شیوع این خبر جعلی در وبلاگ‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، آیت‌الله مقتدایی اساس انتشار این خبر را جعلی، غیراخلاقی و کار معاندان اسلام و قرآن که دستشان از استدلال و منطق کوتاه است دانسته بود.

ابتدای شهریورماه سال جاری، یکی از وبلاگ‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران با انتشار طنز سخیفی نوشت: در پی حفاری‌ گروهی از باستان‌شناسان در اطراف شهر قم، یک جلد قرآن کریم با قدمت 1400 سال کشف شده که 115 سوره دارد و حاوی مطالبی درباره امامان شیعه و رهبران جمهوری اسلامی ایران است!.

captcha