تیرماه 95؛ افتتاح کامل صحن حضرت زهرا(س)
کد خبر: 2918932
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
پلارک خبر داد:

تیرماه 95؛ افتتاح کامل صحن حضرت زهرا(س)

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اول تیر ماه سال ۹۵ صحن حضرت زهرا(س) به طور کامل آماده بهره برداری خواهد شد.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه فرش‌های صحن حضرت زهرا(س) در حال بافت است، گفت: طوری برنامه ریزی شده است که همزمان با اتمام ساخت صحن، فرش‌های آن نیز آماده باشد.

وی افزود: زمانبندی افتتاحیه کامل صحن حضرت زهرا(س) دو سال است و اول تیر سال 95 افتتاح خواهد شد و بافت فرش‌های این صحن با توجه به اینکه کرمان قطب فرش کشور و خاورمیانه است در این شهر شروع شده است که هزینه‌های آن ابتدا از منابع ستاد بازسازی تأمین می شود و در ادامه اعلام خواهیم کرد که هر کس علاقه‌مند است می تواند هزینه‌های این فرش ها از یک متر گرفته تا یک تخته فرش را تقبل و به این صحن هدیه کند.

پلارک در ادامه گفت: در حال حاضر بافت بیش از 100 تخته فرش آغاز شده است و این تعداد تا 400 تخته فرش (50 هزار متر) خواهد رسید. البته با توجه به اینکه ما به بیش از دو برابر این میزان فرش نیاز داریم بقیه فرش ها در سایر استان ها بافته خواهد شد و استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان و شهر کاشان برای مشارکت در بافت این فرش ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

لازم به ذکر است: صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف شاخته می شود و بزرگ ترین سازه شیعی جهان و پس از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مرکز عبادی بزرگ جهان اسلام خواهد بود.

captcha