ایران به کمیته داوری مسابقات بین‌المللی قرآن تونس راه یافت
کد خبر: 2925707
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

ایران به کمیته داوری مسابقات بین‌المللی قرآن تونس راه یافت

شعب خارجی: وزیر امور دینی تونس موافقت خود را با حضور داوران ایرانی در کمیته داوری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن این کشور در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آفریقا، مصطفی بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس دیروز، 12 اسفند، به همراه صفایی‌فر، نفر دوم سفارت و صادق رمضانی گل‌‌افزانی، رایزن فرهنگی کشورمان در وزارت امور دینی تونس با دکتر عثمان بطیخ، وزیر امور دینی این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سفیر کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت عثمان بطیخ در وزارت امور دینی تونس روابط دو جانبه با توجه به وجود تجارب ارزنده به ویژه در حوزه حج و اوقاف، توسعه یابد.
بروجردی اظهار کرد: سالانه یکصدهزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند و یک میلیون نفر نیز در طول سال توفیق حج عمره می‌یابند که توسط سازمانی مقتدر و توانمند خدمات بسیار خوبی به همه آنان ارائه می‌شود، تونس در صورتی که بخواهد می‌تواند از این تجربه استفاده کند.
وزیر امور دینی تونس ضمن خیر مقدم به هیئت ایرانی و تشکر از توضیحات سفیر کشورمان، به سفر دوسال گذشته خود به ایران و شرکت در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین خاطره این سفر پر دستاورد، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و بیانات مهم ایشان به مناسبت هفته وحدت است.
عثمان بطیخ با بیان این که تعداد حجاج تونسی در ایام حج تمتع 10 درصد جمعیت تونس و حدود نه هزار نفر هستند و عمره‌گزاران نیز در این کشور محدودیتی ندارند، تبادل تجارب میان دو کشور را در زمینه‌های مختلف ضروری و حائز اهمیت دانست.
در این دیدار صادق رمضانی گل‌افزانی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اعلام موافقت با سفر خانم منجیه السوایحی، پژوهشگر قرآنی برای حضور در همایش بین‌المللی در تهران به تاریخ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در دو کشور اشاره کرد و با ارائه گزارشی کوتاه از پیگیری‌های به عمل آمده در مورد مشارکت حافظان و قاریان، آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه را برای عضویت در کمیته داوری مسابقات تونس که از 12 تا 16 اردیبهشت 94 برگزار خواهد شد، اعلام کرد.
وزیر امور دینی تونس نیز با تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده، موافقت خود را با عضویت ایران در کمیته داوری مسابقات تونس اعلام کرد و از قائم‌مقام خود خواست تا نامه مکتوب آن را برای انجام اقدامات لازم فورا ارسال کند.

captcha